Ik zit met een SQL probleem waar ik niet echt uitkom. Het zal vast heel erg simpel zijn, maar ik kan de oplossing eigenlijk niet verzinnen 
Ik heb een aantal items waar je reacties kan geven. Ik wil in een overzicht de items laten zien, met daarbij horend het aantal reacties en de timestamp van de laatst toegevoegde reactie. Dus ik bedacht dit:
Uiteraard is mijn dank groot
Ik heb een aantal items waar je reacties kan geven. Ik wil in een overzicht de items laten zien, met daarbij horend het aantal reacties en de timestamp van de laatst toegevoegde reactie. Dus ik bedacht dit:
SQL:
Maar date is het eerste bericht (de oudste dus), en niet de laatste (en meest recente). Hoe kan ik nu van het laatste bericht de datum laten zien? Velden vanuit de `reactions` opnemen in de order of groepering voeren niets uit, evenals een MAX op reacties. Ik denk dat laatste komt door de COUNT, en een COUNT() en MAX() niet bij elkaar kunnen. Maar klopt die gedachtegang?1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT I.*, COUNT(R.id) as reactions, R.date FROM items AS I LEFT JOIN reactions AS R ON I.id=R.report_id GROUP BY I.id ORDER BY I.id |
Uiteraard is mijn dank groot