Microsoft Licensing: Tracking ID

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vries750
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo,

Ik heb een Microsoft 2003 R2 Enterprise Server.
Verder heb ik een 20-tal Microsoft CAL licenties: 5 User Client, aangeschaft via DELL, net als de server. Hier zit echter alleen maar een Tracking ID op van 14 cijfers.

Op de server kan ik via Licensing licenties toevoegen, maar niet meer op de manier als hiervoor kon. Toen moest je de licentie handmatig, d.m.v. een cijferreeks, toevoegen.
Nu kan ik gewoon opgeven dat ik bijvoorbeeld 100 licenties Per Server wil gebruiken, en 100 Per User/Device.

Mijn vragen zijn:
1. Hoe kan Microsoft checken of ik de opgegeven licenties wel daadwerkelijk heb aangeschaft?
2. Hoe en waar voor ik de door mij aangeschafte User CAL's in? Ik heb echter alleen maar een zgn. Tracking ID?

Op de site van Microsoft & DELL + Google wordt ik niet veel wijzer.
Wellicht heeft iemand hier al ervaring mee!

Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Microsoft Licensing al gebeld/maild hierover (die contactgegevens stsaan ook op het certificaat).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vries750
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
sanfranjake schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:05:
Heb je Microsoft Licensing al gebeld/maild hierover (die contactgegevens stsaan ook op het certificaat).
Hoi, die staan niet op het certificaat, maar kon ze op de website wel vinden.
Ze hebben me inderdaad verder kunnen helpen.

1. De Tracking ID's zijn puur voor de administratie. Je hoeft ze dus nergens in te voeren.
2. In 2003 R2 kan je gewoon opgeven hoeveel licenties je gekocht heb, dit wordt nergens (via internet of license key's) gechecked)
3. De enige controle die er kan komen is fysieke controle door een bezoek van de BSA of Microsoft

:P