ADSL snelheid bij Xs4All

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Wat zijn jullie snelheden (incl. dl-accelerator) download en upload?
Klopt het dat ADSL Basic ook wel rond de 200KB/s komt? :9~

Sempron 3800+ 8k9a7i

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
nee, ADSL basic gaat niet verder dan 64 k/s

Windows geeft het niet correct weer...

wat ik haal is wisselend van een snelle site haal ik vaak 50/60 k/s

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:55 schreef havana het volgende:
Windows geeft het niet correct weer...
Een kilobit is wat anders dan een kilobyte. OP het gevaar af dat ik het weer es braaf verkeerd om onthouden heb bestaat een bit uit 8 bytes. Je moet de 512 en 64 van ADSL dus delen door 8 om op de snelheid uit te komen die windows aangeeft. En dat is in de meest ideale omstandigheden, dus in de praktijk ligt de snelheid vrijwel altijd wat lager.

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
Ik haal ook zo'n 50 a 60 kbyte/sec down en max 7,5 kbyte/sec up... Opzich ben ik er verder ook tevreden over. Alleen de inlog server van KPN ligt er nog wel eens uit. :( Maar daar heb je dus geen last van als je al verbinding hebt...
XS4ALL heeft haar zaakjes perfect voor elkaar!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Een kilobit is wat anders dan een kilobyte. OP het gevaar af dat ik het weer es braaf verkeerd om onthouden heb bestaat een bit uit 8 bytes. Je moet de 512 en 64 van ADSL dus delen door 8 om op de snelheid uit te komen die windows aangeeft. En dat is in de meest ideale omstandigheden, dus in de praktijk ligt de snelheid vrijwel altijd wat lager.
ten eerste een bit bestaat niet uit 8 bytes, maar 1 byte bestaat uit 8 bits, precies anderom dus. Ten tweede, adsl bied de snelheden aan van 1024 kbits/s en 512kbit/s aan, en niet 64 en 512.

uitregekent zouden de maximale snelhede moeten zijn voor (fast adsl) 1024 kbits/s -> 128kb/s
en voor (basic adsl) 512 kbits/s -> 64 kb/s

* Redox vind het nogal sneaky dat de providers met bits werken, terwijl ze dondersgoed weten dat de meesten rekenen met bytes ;)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 00:06 schreef Redox het volgende:

[..]

ten eerste een bit bestaat niet uit 8 bytes, maar 1 byte bestaat uit 8 bits, precies anderom dus. Ten tweede, adsl bied de snelheden aan van 1024 kbits/s en 512kbit/s aan, en niet 64 en 512.

uitregekent zouden de maximale snelhede moeten zijn voor (fast adsl) 1024 kbits/s -> 128kb/s

* Redox vind het nogal sneaky dat de providers met bits werken, terwijl ze dondersgoed weten dat de meesten rekenen met bytes ;)
Jeps, ik zei al dat ik bang was ze weer door elkaar te gooien. Verder had ik het over de up en downstream, niet over fast en basic.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding

[..]

Ej meneer de betweter! Als je dan toch zonodig iemand wil verbeteren, doe het dan goed... :/

kbits/s = kb/s

Dus nix delen door 8 ofzo, das alleen als je van bits/s naar bytes/s gaat.
dus 1024 kbits/s = 1024 kb/s = 128 kB/s

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Redox
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Ik probeer het davidoff alleen maar duidelijk te maken, niks betweter.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ok, allemaal bedankt voor jullie reacties maareh, ik studeer niet voor niks Informatica. Verhaal van bits en bytes is mij natuurlijk overbekend. Daarom zei ik ook KB/s ipv Kb/s. Met Chello bij een vriend regelmatig met download accelerator 200 kiloBYTES/s (op 512/64) alleen is : Is dit met Mxstream ook haalbaar??
Kan ik anders niet beter voor kabel hebben gekozen? Krijg als het goed is deze week (na 1.5 maand gewacht te hebben) het Basic Abbo bij Xs4All. Ik hoop dat jullie nog wat meer kunnen vertellen.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:29
Op woensdag 14 februari 2001 00:34 schreef NightBird het volgende:

[..]

Ej meneer de betweter! Als je dan toch zonodig iemand wil verbeteren, doe het dan goed... :/

kbits/s = kb/s

Dus nix delen door 8 ofzo, das alleen als je van bits/s naar bytes/s gaat.
dus 1024 kbits/s = 1024 kb/s = 128 kB/s
en dan zegt er een dat ie een betweter is ?? :r

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Heb ik ooit gezegd dat ik een betweter ben? Anders zou ik toch niks posten? Ik wil graag de ervaringen weten. Wil nl. ook gewoon binnen 10 seconden een MP3tje binnenhebben ;)

Sempron 3800+ 8k9a7i

• havana
Op dinsdag 13 februari 2001 23:18 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet... kijk Windows kan gemakkelijk 70 k/s aangeven, terwijl ADSL niet meer dan 64 k/s aankan. Snappie?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Crusader
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

De eenheid van bandbreedte is nou eenmaal kilobit/s. Je bent juist verkeerd bezig als je bandbreedtes ineens in kiloByte/s gaat uitdrukken. Je kan wel over kiloByte/s gaan praten wanneer je ook de overhead meerekent, maar ja, overhead is ook niet constant.
Beetje een krom voorbeeld, maar goed:
net zoals dat men het bij snelheden over het algemeen over meter/s heeft en niet over bijvoorbeeld hectometer/s (a; zou dat nog wel kunnen en niet onwaar zijn).

Bovendien is de bandbreedte van een verbinding altijd constant (bij ADSL basic downstream is dat 512 kb/s) maar de overdrachtsnelheid (waarbij we dus wel weer gebruik maken van kB/s :? ) varieert meestal behoorlijk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 15:58 schreef havana het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet... kijk Windows kan gemakkelijk 70 k/s aangeven, terwijl ADSL niet meer dan 64 k/s aankan. Snappie?
Jah.. geef window$ maar weer de $chuld !! 8-)

hehehe

GrTz. J

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Hoe kun je dan via de kabel (512/64) WEL makkelijk een mp3 van 10 MB met een gemiddelde snelheid van 200KB/s (zonder overhead in Download Accelerator)
Hoe is dit dan mogelijk? Snap 't niet meer.
Kijk theoretisch zou het niet meer kunnen zijn dan 64 KB/s. Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als compressietechnieken enzo.

Ok, anders gezegd wil ik een overzichtje van de maximum snelheden die behaald zijn in Download Accelerator...

;)

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 17:35 schreef Davidoff het volgende:
Hoe kun je dan via de kabel (512/64) WEL makkelijk een mp3 van 10 MB met een gemiddelde snelheid van 200KB/s (zonder overhead in Download Accelerator)
Kijk theoretisch zou het niet meer kunnen zijn dan 64 KB/s. Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als compressietechnieken enzo.

Ok, anders gezegd wil ik een overzichtje van de maximum snelheden die behaald zijn in Download Accelerator...

;)
Ik heb zelf een Mxstream-basic pakket en haal gemiddeld een downloadsnelheid van 54 kbytes/sec. Ik heb ook gedownload met Download Accelerator, maar daarmee kwam ik echt niet veel hoger (56 kbytes/sec.)

heel soms ( vaak s'nachts) wil het wel eens gebeuren dat ik kan DL-en met 100 kbytes/sec
maar dat komt eigenlijk heel weinig voor.

() de DL bij Napster is mede afhankelijk van de modemsnelheid van de tegenpartij.
je kan natuurlijk niet verwachten dat als je een nummer DL't bij iemand met een 14k4 ( bestaat dat nog:? ) een DL hebt van 200 kbytes/sec.:9

Als ik zelf aan het DL-en ben bij Napster, haal ik vaak Mp3-tjes binnen met 30-45kbytes/sec. ( Pak alleen hoger dan 56k)

• Opa
  • Laatst online: 00:01

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 14 februari 2001 18:49 schreef uncle het volgende:
[..]
de DL bij Napster is mede afhankelijk van de modemsnelheid van de tegenpartij.
je kan natuurlijk niet verwachten dat als je een nummer DL't bij iemand met een 14k4 ( bestaat dat nog:? ) een DL hebt van 200 kbytes/sec.:9
Dat zou je verbazen... Een heleboel goochemerds met T1 die niet te veel uploads willen, vullen gewoon 14k4 in. Je herkent ze vaak aan lage pings en een hele lijst (hotlist) met 500 MP3's.
Overigens bestaat ISDN-56 helemaal niet, en 56k upload ook niet. Daarom vul ik met mijn 56k modempie trouw 33k6 in bij Napster.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• havana
Met of zonder downloadaccelerator: de snelheden zijn niet te vertrouwen in de Windows. Komt door de TCP/IP stack...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 18:56 schreef victorvo het volgende:

[..]

Dat zou je verbazen... Een heleboel goochemerds met T1 die niet te veel uploads willen, vullen gewoon 14k4 in. Je herkent ze vaak aan lage pings en een hele lijst (hotlist) met 500 MP3's.
Overigens bestaat ISDN-56 helemaal niet, en 56k upload ook niet. Daarom vul ik met mijn 56k modempie trouw 33k6 in bij Napster.
Is me bekend ( ben zelf ook zo'n goochemerd>:) )

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
uncle:
heel soms ( vaak s'nachts) wil het wel eens gebeuren dat ik kan DL-en met 100 kbytes/sec
maar dat komt eigenlijk heel weinig voor.
Daar geloof ik dus helemaal niets van. Die limiet is niet ingesteld op jouw PC maar bij KPN. Ik heb zelf ook standaard abo en ik ben nog nooi echt boven de limiet uitgekomen. Wel ff soms een schieter naar 70 kbyte/s ofzo maar da's gewoon een rekenfout van het programma waar je mee downed.

Davidoff:
Ok, allemaal bedankt voor jullie reacties maareh, ik studeer niet voor niks Informatica. Verhaal van bits en bytes is mij natuurlijk overbekend. Daarom zei ik ook KB/s ipv Kb/s. Met Chello bij een vriend regelmatig met download accelerator 200 kiloBYTES/s (op 512/64) alleen is : Is dit met Mxstream ook haalbaar??
Kan ik anders niet beter voor kabel hebben gekozen? Krijg als het goed is deze week (na 1.5 maand gewacht te hebben) het Basic Abbo bij Xs4All. Ik hoop dat jullie nog wat meer kunnen vertellen.
De theoretische snelheid van kabel is hoger als die van mxStream. Ook vergeleken met het Fast abo. De ADSL techniek kan theoretisch wel sneller (tot 8 mbit/s) maar KPN knijpt de boel. Het voordeel van mxStream ten opszichte van kabel is dat je je theoretisch maximum (bijna) altijd haalt. Met kabel hoef je tussen 18:00 en 22:00 niet echt zwaar te gaan downloaden want bij de meeste providers heb je dan gewoon kutsnelheid. Met mxStream haal je gewoon 50 kbyte/sec om 20:25 (na het Journaal=drukste moment van de dag in NL).
Als je 's nachts met je kabel verbinding gaat downloaden kan je wel tot 300 of nog hoger kbyte/s halen. Maar dat is dus alleen op rustige momenten en alleen van bepaalde servers.

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 23:31 schreef Joop het volgende:
uncle:
[..]

Daar geloof ik dus helemaal niets van. Die limiet is niet ingesteld op jouw PC maar bij KPN. Ik heb zelf ook standaard abo en ik ben nog nooi echt boven de limiet uitgekomen. Wel ff soms een schieter naar 70 kbyte/s ofzo maar da's gewoon een rekenfout van het programma waar je mee downed.
Nee ik zuig het uit mijn duim:(

Ik heb echt wel eens een paar keer met 100kbytes/sec gedownload ( en het boeit me niet of je dat geloofd of niet)

• Martijn
  • Laatst online: 20:00
Op woensdag 14 februari 2001 17:35 schreef Davidoff het volgende:

;)
Heel simpel, als een kabelmodem daarop gelocked is kan dat NIET... Alleen zijn de meeste daar niet op gelocked... Bij Chello zit je op 1,5Mbit/s, dus 187,5 kB/s. 200 kun je gewoon NIET halen... Meetonnauwkeurigen zorgen ervoor dat het lijkt alsof je het wel haalt... Daarentegen kun je met @home weer veel hogere snelheden, omdat daar de snelheid op max (als ik me niet vergis) 6Mbit/s halen...

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Correct: met @home haal ik voor grote files snelheden tegen de 400kByte/s, of te wel 3mbit!

Houdoe

• Glorix Jim
  • Laatst online: 13-08 12:11
Hoe zit het eigenlijk met de pingtijden naar www.xs4all.nl bijvoorbeeld? Of met online gamen?

• Crusader
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Ping naar XS4ALL bij mij (met ADSL Basic) gemiddeld 43 ms.
Snelle gameservers staan tussen de 50 en 60 ms met hun ping.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik heb het idee dat ik met mxstream sneller pagina's open dan met de kabel.
Downloaden gaat inderdaad niet hoger dan 57kB/s.

Ping naar Xs4all is gem 34 ms.

Weet iemand trouwens of er een script bestaat voor de USB modem ??

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Heb nu dan ADSL. Snelheden rond de 55-58 kB/s. Haal ik eigenlijk altijd (van normaal snelle servers). Upstream is om te :'( zo erg. Maximaal 7kB/s. Maar al met al enorm tevreden. Tijd om KPN in te laten zien dat ze onze zielige DSL gebruikers meer bandbreedte moeten geven. Trouwens, die USB ADSL modem van Alcatel kan gewoon tot 8MBit.
Volgens Xs4All moet je bij fast een Ethernet modem gaan aanschaffen. Klopt iets niet geloof ik, of heb ik het verkeerd? :?

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Voor Mxstream Extra heb je inderdaad die Ethernet modem nodig ja.
Je krijgt dan ook toegang voor 4 pc's, en dat gaat een beetje lastig met een usb-modempie |:(

Verwijderd

Online gamen werkt perfect.. XS4ALL biedt gewoon een superverbinding daarvoor.. Bovendien is de ADSL verbinding erg stabiel (niet zoals ik met mn kabelmodem had.. :()

Ok KPN ligt er regelmatig uit, maar als er verbinding is is tie goed :)

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 18:56 schreef victorvo het volgende:
...
Overigens bestaat ISDN-56 helemaal niet, en 56k upload ook niet.
...
Als ik me goed herinner is in sommige andere landen waaronder geloof ik ook de VS de ISDN snelheid wel 56k.

Verwijderd

Ik wordt al helemaal gek , ik heb in mijn heeeeeeeeeeele leven nog nooit sneller kunnen downloaden dan 6 k via analoog , en toch ben ik een internet gebruiker met een internet rek van 900 piek , maar ik heb over 3 weken ADSL dus sowio leg ik er niet wakker van als de snelheid 40 k =

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 13:46
ik denk dat je in de war bent met 256kbps, dat is theoretisch 32KB/s...dat ik bij het Ultra abo. Bij het basic haal je 8KB/s max.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Wat zeg je nou? Maximaal 8 k/s met het basic abbo? Zit bijna altijd stabiel op 58kB/s

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

Asphyxion

I am, therefor I think

Misschien is heel de thread lezen wel handig Davidoff?

• Crack
  • Laatst online: 27-07 00:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Aaarrggghh, iedereen hier heeft snelheden van ca. 55kB/s.
Waarom kom ik dan niet verder dan ca. 45kB/s? |:(

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Crack, met welk proggie download jij?
Met DAP of Getright moet het toch wel lukkenom die 55-60Kb/s te halen :)

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn