[XP] Extern Bureaublad en TV-out.

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patriquezwolly
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01-2025
Ik zit met een intressant probleem. Ik kan zelfs hier geen oplossing vinden, dus ik stel de vraag maar.

Ik heb een servertje voor IIS en bestanden in de woonkamer liggen. Ik speel hier ook muziek op af via de stereo.

Via extern bureaublad te bedienen. Tot nu geen probleem. Ik wil nu echter gebruik maken van mijn tv-out en dus films kijken op mijn tv. Maar als je via extern bureaublad inlogt zit ik netjes op mijn server te werken, maar op de tv zie ik een inlogscherm.

Hoe kan ik dit omzeilen? ik wil graag via extern bureaublad inloggen met een laptop en dan wat ik op die laptop zie dat het ook op mijn tv verschijnt. Anyone who knows??

"To be old and wise, you must first be yound and stupid"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Patriquezwolly schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:46:
Hoe kan ik dit omzeilen? ik wil graag via extern bureaublad inloggen met een laptop en dan wat ik op die laptop zie dat het ook op mijn tv verschijnt. Anyone who knows??
Niet.

Daar is Remote Desktop namelijk niet voor bedoeld.
Je kan wel andere oplossingen gebruiken die de Console sessie (je actieve desktop sessie 0 waar je normaal gesproken op werkt) overnemen proberen.
VNC en dergelijken.

Andere alternatieven zijn ook voorhanden zoals een remote API programmatisch aanspreken (Media Center bijvoorbeeld).

Maar dat is vrij eenvoudig uit te vinden en meermaals besproken, en bovendien laat je het ook compleet in het midden voor welke Windows versie je dit wil gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Patriquezwolly
Ik gebruik windows XP pro op mijn server. Remote draai ik vanaf een vista laptop.

Als ik win vnc gebruik dan zou het dus wel moeten lukken. Dat ga ik dan maar eens proberen. thnx

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zet ik er nog even je Windows versie bij in de topictitel :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Patriquezwolly
alt-92 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:37:
Dan zet ik er nog even je Windows versie bij in de topictitel :)
dankje.

WinVCN is geinstalleerd. Maar pikt hij niet. Ik kan inloggen maar blijf een zwart scherm houden. Als ik dan met extern bureaublad inlog, dan doet krijg ik wel beeld op winvnc. Heel apart. Heb winvnc altijd gebruikt toen ik met w2k werkte, nooit problemen mee gehad. Snap er niet veel meer van..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm, vreemd genoeg hoor ik dat vaker bij de recente VNC versies.
Ik gebruik zelf een wat oudere variant (alleen intern) en die doet 't keurig.

• Patriquezwolly
Dit is ook een wat oudere versie van winvnc. Schat jaartje of 4 dat ik deze versie al heb.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt minimaal een versie 4.1 nodig in ieder geval :)

• Patriquezwolly
Heb nu ook de nieuwe winvnc geprobeerd. Maakt niets uit.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Stomme vraag misschien, maar waarom share je je bestanden niet gewoon over het netwerk? Dan kan je het gewoon met je Vista laptop openen en afspelen.
Want als jij je laptop scherm kloont op de tv werkt extern bureaublad dus niet?

Waarom kom ik met dit alternatief: Uit ervaring weet ik dat video afspelen op extern bureaublad gewoon bagger gaat (getest met 10mbps hub ertussen).

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Patriquezwolly
quote]poepkop schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:30:
Stomme vraag misschien, maar waarom share je je bestanden niet gewoon over het netwerk? Dan kan je het gewoon met je Vista laptop openen en afspelen.
Want als jij je laptop scherm kloont op de tv werkt extern bureaublad dus niet?

Waarom kom ik met dit alternatief: Uit ervaring weet ik dat video afspelen op extern bureaublad gewoon bagger gaat (getest met 10mbps hub ertussen).
[/quote]

De server staat op de tv. Die speelt ook de bestanden af, films, muziek en dergelijke. Muziek gaat goed, maar als ik met extern bureaublad vanaf de laptop in me server kijk, kan ik gewoon werken, maar op de tv zie ik het inlogscherm van de server. In schema:

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/1624/schemaiq8.jpg

Pagina: 1