Toon posts:

US Robotics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb hier een pc staan met een vers geinstalleerde windows xp proffesional erop, in de pc bevind zich een us robotics 4516 PCI Wireless kaart.

Hiermee wil ik verbinding maken met mijn experia box zitten al drie draadloze clienten op werken allemaal perfect, het netwerk word keurig gevonden de wpa code intypen maar ik krijg dan nog steeds geen ip!

Mac filtering staat uit op de router, firewall staat uit

Wat doe ik verkeerd??

PS: Werk niet met het US robotics programma maar gewoon via de draadloos van windows xp

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Hoeveel clients mogen er inloggen op de Experia box?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee kan dit ook niet terug vinden in de router, maar zie dat er een pc uitstaat dus zitten er totaal drie mensen op het netwerk dit is zoals normaal en dat werkt goed dan

Chanenel op automatisch gezet maakt geen verschil

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 20:47 ]

Verwijderd

Weet je absoluut zeker dat je de WPA code goed ingetypt hebt?
Desnoods ff in textbestandje intypen, hoofdletters etc. controleren, en copy/paste..
Ik weet het: het klinkt betuttelend, maar het is mij ook regelmatig overkomen...en maar zoeken in de router naar kleine instellinkjes.. O-)

Verwijderd

pfoe, het maakt niet uit of je US robotics of een ingebouwde wlan kaart op je laptop hebt. Ik heb met het installeren van de experiabox ook een ochtend zitten kloten voor ik een IP via WLAN kreeg...

Wat bij mij hielp (en ook bij andere (zie IPB topics) ):
Log in op de experiabox (niet via kpn.com), en zet je wlan kanaal vast (onder wlan instellingen). Instellingen vanaf KPN is het kanaal variabel en sommige wlankaarten pikken dat niet, en dan krijg je geen ip.

Verder had ik de SSID aangepast, WLAN zichtbaar gemaakt, maar ik heb nog wel de WPA-PSK sleutel van KPN in gebruik.
Oh, bij mij werkt kanaal 10 erg goed; sindsdien geen problemen meer gehad met WLAN op Experiabox. (Op je pc hoef je geen wlan kanalen in te stellen, die pakt die vanzelf)

Verwijderd

Is het trouwens niet de 5416? Ik kan de 4516 niet terugvinden op de site van US Robotics.
Check ook ff voor de zekerheid of je de laatste drivers hebt gebruikt; soms werkt WPA met oudere kaartjes niet lekker uit de doos.
Pagina: 1