Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth carkit in mijn auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik heb een auto aangeschaft ( zoals sommige van jullie al meegekregen hebben in andere topics ).

Alleen kwam ik er achter dat er zon carkit in zit :

Afbeeldingslocatie: http://www.mxg.be/products/CK7W.JPG
Zo'n knopje dus

Nu vraag ik mij af, kan ik deze gewoon gebruiken bij mijn Samsung E200 :?

De verkoper beweerde dat die code loos is, is dat zo ? Zo niet, valt die te resetten ?

Heb er niet veel verstand van, daarom vraag ik het even voordat ik vanalles ga klooien met het apparaatje en dan stuk gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door -Thunder- op 29-11-2007 20:08 ]

Blij Met Wilco

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 16:51
Is de nokia carcit. ik weet zo niet meer welk type, maar de code is 0000.

Hoop je hiermee geholpen te hebben ;)

Mijn HTC werkt er ook op, tevens als mijn samsung dus jou telefoon zou ook moeten werken.

[ Voor 28% gewijzigd door zzz16 op 29-11-2007 20:38 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 18:15
Dit is de CK-7W en via de website van Nokia kun je ook de handleiding vinden.

edit:
Heeft me trouwens 2 minuten zoekwerk gekost. Kan je zelf ook wel denk ik zo... :z

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 29-11-2007 21:37 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

yepz dat is hem. Alleen in combinatie met een samsung phone zuigt hij helaas kei hard :( heb hem dus zelf ook en met mijn nokia 8910 had ik een prima combi. Nu met samsung toestellen (heb er 5 op gehad) is het geluid wat de ontvanger hoort totaal kut. Alsof je in een badkamer staat te schreeuwen. Vreemde is dat het inkomende geluid wel prima is.... Ben hier al diverse keren mee bezig geweest maar er valt gewoonweg niets in te stellen en zowel nokia als samsung hebben geen oplossing

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Dien ik dit eigenlijk op een auto radio aan te sluiten ?

Er zit namelijk geen autoradio meer in...

En als het via Samsung slecht gaat, regel ik wel een keertje een Nokia :P

[ Voor 28% gewijzigd door -Thunder- op 29-11-2007 21:42 ]

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

de set is standalone maar ook dat staat netjes in de gebruiksaanwijzing :) er zal ergens een speaker weggebouwd zitten. Je kan wel de radio (als die er weer is) muten vanaf de carkit

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkt inderdaad niet zo lekker met veel niet-nokia telefoons...

Maar het is niet zo dat ie met geen enkele telefoon goed werkt...

Mijn SE T630i deed het bijvoorbeeld voor geen meter en m'n SE K750i wel...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
HTC telefoon van een maat van me werkt prima met de CK7W van mij ;)

XXXVI

• Hmmbob
In sommige van de auto's die wij van de baas rijden zit deze carkit ook, heb nog nooit mensen over problemen ermee gehoord...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Thanks all!

Zal vanavond of morgen kijken ( zogauw ik de auto heb ) eens kijken of de set nog compleet is ( heb ik niet na gekeken namelijk, stond ook niet als optie erbij ).

Hopelijk werkt het.

Blij Met Wilco

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Groentenboer schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:28:
In sommige van de auto's die wij van de baas rijden zit deze carkit ook, heb nog nooit mensen over problemen ermee gehoord...
Dus; iedereen die wel problemen heeft meegemaakt met dit apparaat zitten onzin te verkondigen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 22:21
Had ik ook, werkte uitstekend met mijn HTC/Qtek, maar heel slecht met m'n Samsung.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Hmmbob
MikeyMan schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:00:
[...]
Dus; iedereen die wel problemen heeft meegemaakt met dit apparaat zitten onzin te verkondigen?
Nee, en dat staat toch ook nergens? Beetje dimmen kan geen kwaad, als je het mij vraagt...

Maar het geeft wel aan (aangezien die auto's zo'n beetje de hoeren van de baas zijn; iedereen gebruikt ze) dat er héél veel verschillende telefoons wel mee werken en dat ik hem zo geen voorbeelden kan geven van telefoons die het niet doen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, maar ik vind je opmerking wel enigszins raar moet ik zeggen... Het voegt weinig toe, en zoals je zelf al zegt; jij kunt geen telefoons verzinnen die het niet doen, terwijl anderen aangeven dat die er weldegelijk zijn... Doel lijkt dus te zijn dat in twijfel te trekken imo...

• Hmmbob
Zonder hier nu in een welles-nietes verhaal te willen vervallen (die nog minder toevoegt...); zou ik je toch nog eens willen vragen om goed te lezen. Er staat namelijk nergens iets over problemen in twijfel trekken...

Mijn bericht heeft alleen de intentie om aan te geven dat ondanks dat er telefoons zijn die met problemen kampen in combinatie met deze carkit, er ook een heleboel zijn die het wel gewoon doen. De TS kan hier uithalen dat het niet per sé een Nokia hoeft te zijn om met zijn car-kit samen te werken, maar dat het dus wel de moeite loont om wat aan het testen te gaan.

Blijkbaar vindt jij het raar dat er telefoons zijn die er wel gewoon mee werken, en mag dat al helemaal niet gezegd worden. Succes ermee dan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:11
Overigens is deze carkit ook zeer gemakkelijk met een mutebox aan te sluiten op de autoradio!

Werkt heerlijk in mijn auto :).

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Als ik het zo gelezen heb moet er ergens een kastje zitten, maar waar in vredesnaam verstoppen ze zon kastje ?

Het gaat hier om een Renault Megane uit 97.

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:41:
Als ik het zo gelezen heb moet er ergens een kastje zitten, maar waar in vredesnaam verstoppen ze zon kastje ?

Het gaat hier om een Renault Megane uit 97.
ver weg zodat hij niet in het zicht zit :) volg het draadje van de microfoon of luidspreker en je zult hem vinden :P

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Nja ik heb geen luidspreker gezien .... of het is er uit gehaald of het zit op een radio speaker aangesloten....

Puntje is.. als ik ga zoeken naar bluetooth aparaten, kan ik hem niet vinden...

[ Voor 27% gewijzigd door -Thunder- op 01-12-2007 17:50 ]

Blij Met Wilco

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Aan het einde van zowel de microfoon als de 'knop' zit een stekker... Die zal toch ergens in moeten zitten :P

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Maar normaal als je de knop ingedrukt houd moet er toch iets gebeuren ?

Ik heb zon gevoel dat er een deel uitgehaald is

Blij Met Wilco

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit niet dagelijks met een ck7w in de auto, maar volgens mij moet er sowieso een blauw lampje gaan branden...

En hij zou natuurlijk sowieso te vinden moeten zijn via bluetooth...

Zou kunnen dat de bekabeling losgehaald is...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik zal morgen is kijken of ik de bedrading me ergens naar toe leid, op het moment is het daar toch wel wat te donker voor :P

En als ik bij een einde van een draad zonder een kastje terecht kom haal ik de rest er ook maar uit.

Er gaat in iedergeval geen lampje branden bij het knopje of bij het microfoontje.

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:15:
Ik zal morgen is kijken of ik de bedrading me ergens naar toe leid, op het moment is het daar toch wel wat te donker voor :P

En als ik bij een einde van een draad zonder een kastje terecht kom haal ik de rest er ook maar uit.

Er gaat in iedergeval geen lampje branden bij het knopje of bij het microfoontje.
Als die er nog wel inzitten mag je verwachten dat de unit zelf ook wel aanwezig is omdat die losse dingen bijna evenduur zijn als de hele set :) De speaker zit vaak rechts onder de handschoenen ding weggestopt.
Er moet wel een blauw lampie branden bij de volume knop (dat draaiding) anders staat de set inderdaad niet aan. Vaak is deze geschakeld met de radio dus als deze er ook niet meer inzit kan het goed zijn dat de kabel gewoon losliggen. Even zoeken en aansluiten !

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ah ik heb de luidspreker gevonden! Zat inderdaad onder het dashboard kastje :)

Maar is het nodig om de telefoon mute aan te sluiten ? Hing wel een snoertje aan mijn nieuwe Kenwood auto radio voor telefoon mute.

Blij Met Wilco

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:32:
Maar is het nodig om de telefoon mute aan te sluiten ? Hing wel een snoertje aan mijn nieuwe Kenwood auto radio voor telefoon mute.
Is wel handig natuurlijk. Of je moet iedere keer als je gebeld wordt zelf de radio zachter willen zetten.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

-Thunder- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:32:
Ah ik heb de luidspreker gevonden! Zat inderdaad onder het dashboard kastje :)

Als je wilt dat je autoradio op mute springt als je telefoon over gaat, zou ik hem wel aansluiten ja. ;)

Aannames zijn fataal.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Nja ik zal morgen is kijken of ik de rest van het gebeuren weer kan vinden in de auto. Heb wel een poging gedaan toenstraks maar daar is het nu gewoon te donker voor :P

Voor de mensen die het gemist hebben, dit is mijn nieuwe aanwinst :
-Thunder- in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

sterker nog als je de radio goed aan hebt staan hoor je anders de hele telefoon niet overgaan :) die mute is dus wel handig... Meestal zit de carkit ook geschakeld op de powerline van de radio. Hoewel het bij mij zo is dat zelfs als ik de auto (radio) uitzet en ik nog wel in gesprek ben de carkit gewoon aan blijft. Waarschijnlijk zit er dus ook nog een cont. power kabel aan.
Maar goed de handleiding staat gewoon op de nokia site

• Hmmbob
Ik geloof dat je die carkit alleen kan zoeken in je telefoon, in de eerste 10 seconden nadat je de stroom erop zet.

• Ray

Ray

Groentenboer schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:48:
Ik geloof dat je die carkit alleen kan zoeken in je telefoon, in de eerste 10 seconden nadat je de stroom erop zet.
nee hoor. Als het ding aanstaat > lampie brand bij volumeknop. Dan is hij gewoon 'online' en kan je hem gewoon als BT device vinden met elke phone. Ook nog even ter jou info. Ook de samsung phones hebben geen verbinding probleem of iets dergelijks. Alleen het uitgaande geluid is gewoon slecht. Dus als de beller / ontvanger daar niet over klaagt zul je het nooit weten want het inkomende signaal is wel prima

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
En hij werkt :)

Eerste keer dat hij aanging en ff testen ging die ff flink stinken ( het kastje ) maar na een paar keer opnieuw aanslutien en laten afkoelen doet hij het nu perfect :)

Spul heeft ook enkele maanden niet aangestaan.

Iedereen bedankt voor de moeite :Y)

Oja.. ik kwam 3 snoertjes tegen die los geknipt waren achter de radio en dat waren de snoeren van het kastje.

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

-Thunder- schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:05:
En hij werkt :)

Eerste keer dat hij aanging en ff testen ging die ff flink stinken ( het kastje ) maar na een paar keer opnieuw aanslutien en laten afkoelen doet hij het nu perfect :)

Spul heeft ook enkele maanden niet aangestaan.

Iedereen bedankt voor de moeite :Y)

Oja.. ik kwam 3 snoertjes tegen die los geknipt waren achter de radio en dat waren de snoeren van het kastje.
yepz dus cont power, schaker power en tel. mute :)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Contineu heb ik er afgelaten. ( En nee, hij vergeet de telefoon niet ! )

Dat hij 1 keer ff goed ging stinken is geen groot probleem lijkt mij toch ?
Het stinkt nu in ieder geval niet meer :)

Blij Met Wilco

• Ray

Ray

-Thunder- schreef op zondag 02 december 2007 @ 01:16:
Contineu heb ik er afgelaten. ( En nee, hij vergeet de telefoon niet ! )

Dat hij 1 keer ff goed ging stinken is geen groot probleem lijkt mij toch ?
Het stinkt nu in ieder geval niet meer :)
wat heb je gedaan dan ? soms de 12 volt aangesloten op de mute :) want anders kan je niet veel fout doen namelijk. De telefoon vergeet hij inderdaad niet. je kan er een aantal aanmelden en die zet hij in zijn 'bios' die je wel weer kan resetten trouwens (maar ook dat staat gewoon in de handleiding)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Nee niet vreemd aangesloten ofzo, gewoon normaal maar het kastje begon ineens te ruiken.

Het zelfde wil ook gebeuren als je een adapter een hele tijd niet hebt gebruikt, die wil dan ook wel eens even gaan stinken.

Blij Met Wilco

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tsjah... lijkt me toch niet de bedoeling, maar als het werkt, werkt het...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Even weer een kleine update,

de telefoon werkt met de carkit alleen zit er een grote echo in, ik heb dit even geprobeerd met een nokia telefoon en daarmee was de echo wel weg.

Ik kan binnenkort een nieuw toestel uit kiezen maar ik was wel benieuwd welke toestellen goed werken met deze carkit of kan ik beter echt een nokia gaan nemen ?

Werken bijv. de toestel van Sony Ericsson of van LG goed met deze carkit ?

Blij Met Wilco

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 15:15
Ik heb zelf een SE W810i op een Parrot 3200 (met kleurenschermpje) en geen last van echo's.
edit:
Zie dat ik dit topic verwar met een soortgelijk topic van iemand met een Parrot 3100

[ Voor 36% gewijzigd door MoZe op 04-01-2008 15:10 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Zelf heb ik een SE W800i op een Nokia carkit, en dat werkt prima, net zo goed als de Nokia die ik er ook bij heb.

Eerder had ik een HTC en dat was minder. Maar die was eigenlijk overal vrij slecht in...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1