Toon posts:

WRT54GL, internet valt telkens uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

mijn linksys WRT54GL valt telkens uit,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb de ballen verstand van internet en routers. natuurlijk probeer zelf vanalles uit te zoeken, maar er is haast bij aangezien mijn garantie van mijn router verloopt.

Ik heb een nintendo wii.
een internet kabel die in mijn kamer komt, en mijn pc.

Ik heb laatst de WRT54GL aangeschaft, en de lan kabel in de router geprikt, en vanuit mijn router weer in mijn pc.

Alles werkte prima.. ik kan internetten op mijn pc, en online gamen op mijn wii.
Maar om de zoveel uur/dagen valt mijn totale internet uit, zowel wifi als op mijn pc...
ik moet dan de stekkers eruit halen, en mijn router resetten om mijn internet weer te fixen.

Ik heb totaal geen idee wat het kan zijn, Het liefst koop ik morgen nog een nieuwe router, maar ik hoor overal dat dit een prima router is.

Firmware Version: v4.30.7 , volgens de nederlandse linksys site is dit de laatste versie.

Ik weet nie waar ik moet zoeken, de router heeft zoveel instellingen...

alvast bedankt!
charlie

Verwijderd

Zodra het uitvalt, heb je dan nog wel verbinding met de router? Kun je dan nog configuratie pagina e.d. openen?

Wat voor modem heb je voor je router zitten?

Verwijderd

Topicstarter
nope.. daaar kan ik dan ook nie in

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 14:32
Het type router is niks mee mee inderdaad. Maar het kan zijn dat jouw exemplaar niet helemaal ok meer is. Of dat het een kwestie is van Router > Modem combo... Probeer het eens een tijdje zonder de Internet stekker aangesloten. Eens kijken of hij dan nog steeds uitvalt, of dat hij dan gewoon blijft werken.

Wat je dan ook kunt proberen is een andere firmware proberen.
Ik gebruik sinds ik mijn WRT54GL heb de Tomato firmware. Ik heb nooit gedraaid met de originele firmware. Ook omdat ik hier teveel belemmeringen in vind zitten.

Je kunt de firmware vinden op: http://www.polarcloud.com/tomato
In de readme file kun je zien welke je moet selecteren voor de WRT54GL.
Je kunt de nieuwe firmware dan gewoon via Firmware upgrade inladen. En reset daarna voor de zekerheid je complete config even omdat je een andere firmware gaat gebruiken.

Wees niet bang, want je kunt daarna gewoon weer terug naar het origineel als je dat zou willen.
Ik zou voor de zekerheid tijdens het updaten wel de internet stekker er even uithalen. Zodat hij niet tijdens het updaten vast kan slaan.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
model zyxel p2602h DIA

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Ik heb precies dezelfde router, en heb er DD-WRT op gezet, de stabiliteit werd bij mij toen wel groter.

Overigens is het heel vreemd, de internet verbinding valt nooit weg, behalve bij één persoon. Wanneer die binnen is met een Dell laptop hapert de verbinding om de minuten. Connectie maken naar ip van router heeft dan zelfs geen nut meer. Stekker er uit en er in, en het werkt weer een tijdje.

Als die persoon er niet is draait de router maandenlang zonder dat er maar iets fout gaat.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn nog meer routers die goed aan te raden zijn voor mijn situatie ? wii en pc ?

• Saeverix
Deze moet het gewoon doen... Ik raad je toch aan even die Tomato firmware erop te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
jep gedaan.. even kijken of dit gaat werken..

in iig bedankt.. je hoort nog wel van me of het werkt!

thnx!

• Saeverix
En let er wel op: Eerst keer na het flashen je hele config wissen... Anders heb je kans dat het niet helemaal lekker werkt.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik steel ff een gedeelte van je topic }) !

Ik heb hier sinds vorige week last van.. niks verandert of iets dergelijks, maar om de paar uur ofzo kan ik niet meer op internet, en geen verbinding met de router maken (ook de WRT54GL).. MSN doet het nog wél :S ? Ik kan weer internet krijgen door me af te melden bij Windows en opnieuw aan te melden. Ook de router resetten, maar dan moet ik iedere keer weer een wachtwoord instellen voor de Wifi wat er ook draait, dus dat is niet echt handig.

Ik heb al gekeken naar client lease time, die staat default op '0', dat betekent 'one day', het maximum aantal min. wat ik in kan stellen is 9999, dus laat ik hem maar op 0 staan. Het rare is dat hij dit zomaar ineens doet, ik had niets verandert of iets dergelijks in de router zelf. DHCP enz staat ook allemaal default.

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Saeverix
Denk dat t beter is dat je een eigen topic aanmaakt aangezien je toch andere problemen hebt dan de Topicstarter... Dan krijg je meer antwoord dan nu :)

Pagina: 1