Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubieuze advertenties op Google

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sheean
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ik moest laatst Windows Live Messenger installeren voor op mijn d'r zus PC (net opnieuw geformateerd etc), dus ik zoek naar "Windows Live Messenger" op Google en zie ik het volgende bovenaan staan bij de gesponsorde koppelingen:

"Messenger 8.5 Downloaden
Messenger.ircfast.com Nieuwe en laatste versie 2007 Chat gratis met je vrienden"

Kijk ik verder op die site en zie daar een hele reeks met te downloaden meuk (bv OpenOffice, Adobe Reader, Google Earth etc...), wanneer je die dingen wilt downloaden krijg je doodleuk het volgende te zien:

"Draag uw steentje bij in het betalen van de enorme kosten voor het analyseren van virussen en spyware van deze website. Stuur hiervoor 3 SMSen (1,50 EUR/sms) vooraleer de download te gebruiken. Lees de servicegebruiksvoorwaarden van deze site voor verdere informatie. Door deze betaling ontvangt u een antivirus rapport met een gedetailleerde opsomming van alle elementen waaruit de download bestaat die in geen geval geïnterpreteerd kan worden als betaling voor de download. "

:r

[ Voor 3% gewijzigd door Sheean op 29-11-2007 19:34 ]

"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je even op ircfast had gezocht, kwam je al snel uit op
F_J_K schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:03:
Conclusie: downloads van dutch.ircfast.com zijn verdacht :P
Waar verdacht inderdaad een understatement is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je hebt waarschijnlijk de gesponsorde koppeling geopend (in het geel) ? Die durft wel eens te verwijzen naar dutch.ircfast.com.

Links:

- Juiste versie Live Messenger: http://get.live.com/messenger/overview

- Zie ook topic : Vreemde download

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, ik denk meer dat de TS doelt op het feit dat Google deze links ongegeneerd blijft verspreiden. Dat die sites malafide zijn, zal wel duidelijk zijn, maar dat is ook juist zijn punt denk ik. ;)

Moet Google verantwoordelijk worden gehouden voor dat soort linkjes? Betere controle uitoefenen op AdSense?

[ Voor 25% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-11-2007 16:28 . Reden: Kromme zin ]

Tesla Model Y RWD (2024)