Set van 13 avi's op 1 dvd wat net niet past

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 14:13
Ik wil een set van 13 avi's + bijbehorende ondertitel bestanden op een dvd branden, maar helaas past het zaakje niet op 1 dvd.

Volgens Nero zijn alle bestanden bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/nero.jpg
4538,8 mb. Dat is toch ruim minder dan de 4,7 gb die op een schijfje past. Echter is het volgens mij zo dat een dvd schijfje niet meer ruimte bied dan 4,3 echte gb. Hoeveel er dus exact op een dvd schijfje past is niet echt duidelijk. Nero laat een heel klein stukje geel zien, zoals hierboven te zien is.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kan in elk geval geen aflevering dumpen, er zitten er 26 in 1 seizoen dus 1 seizoen past perfect in 1 dubbel dvd doosje. Als ik daadwerkelijk maar 4300 mb op 1 dvd schijfje kan branden heb ik dus 238 mb te veel.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het grote bestand, afleveringen 1x01 en 1x02 opnieuw coderen met Virtual Dub en verkleinen tot zo rond de 400 mb. Echter vraag ik me dan af of ik dan niet met de subs in de knoei kom. Het liefst wil ik ook niet te veel hercoderen.

Voor zover ik weet is overburnen bij dvd's geen optie. Ik gebruik trouwens Platinum Dvd+r 16x.

Iemand suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 29-11-2007 19:31 ]

Mijn YouTube Channel

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dual-Layeren is zeker geen optie?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:25
More > ergens overburn aanzetten voor dvd.

• Snowwie
CLB schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:31:
Dual-Layeren is zeker geen optie?
Nee, helaas mijn brander ondersteunt geen dual-layer, en ik heb ook geen dual layer schijfjes in huis.

Mijn YouTube Channel

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rafler schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:31:
More > ergens overburn aanzetten voor dvd.
Dan moet je wel naar Nero Burning Rom, die optie zit niet in de Express mode dacht ik.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Kwaliteit van 1 of enkelen lichtelijk verlagen, scheelt weer een paar MB's en samen met Overburn kan dat net genoeg zijn :)

- Moeten ze ook als losse files zijn? Wellicht kan een archiveringsprogramme met pittige compressie hier wat mee..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Op een dvd past 4.700.000.000 Bytes, wat neerkomt op 4,377 échte GB's (GiB als je wilt gaan mierenneuken) en daar gaat nog wat af voor het brandproces endergelijke, waardoor je effect inderdaad op 4,3 uitkomt. Dat verklaart iig waarom je 4538,8MB er niet op past ;)

The devil is in the details.

• Snowwie
Archivering is op zich een oplossing, maar het vervelende is dan wel dat je het hele volume moet uitpakken wil je 1 aflevering kijken. RAR geeft betere compressie dan ZIP, maar uit zip kun je zo enkel 1 bestand (uitpakken) en kopieren. Ik weet niet of dat bij RAR ook kan. Misschien dmw 1 enkele RAR file maken.

Ik wil nog steeds een nieuwe dvd speler kopen (met divx optie) dus het zou prettiger zijn als de avi's rechtstreeks op de dvd staan. Op dit moment probeer ik het 1e bestand met Virtual Dub te verkleinen naar +/- 450 mb. Hopelijk heeft de ingebouwde bitrate calculator het bij het juiste eind :)
En hopelijk is het beeldkwaliteit na deze omzetting nog acceptabel.

[ Voor 37% gewijzigd door Snowwie op 29-11-2007 19:45 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

wat ik dan soms doe is met virtual dub een direct stream copy (zelfde kwaliteit dus en geen re-encode wat dan binnen de minuut omgezet is) van audio en video en dan van, of als nodig meerdere afleveringen, de intro en eventueel de aftiteling weghalen.

• Snowwie
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:47:
wat ik dan soms doe is met virtual dub een direct stream copy (zelfde kwaliteit dus en geen re-encode wat dan binnen de minuut omgezet is) van audio en video en dan van, of als nodig meerdere afleveringen, de intro en eventueel de aftiteling weghalen.
Dat is ook mogelijk, maar dat is meer interessant als je maar een paar tientallen mb's hoeft weg te poetsen. Voor een paar honderd mb is het eigenlijk veel te veel werk.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

ik kom altijd uit op 4483 MB dat gebruikt kan worden zonder overburn gedoe in Nero. Moet jij 55,8 MB wegsnoepen, hoelang duren die intro's en aftiteling van Enterprise? Bij elkaar wel minimaal een minuut zo uit mijn hoofd als het niet meer is.

net ff twee testjes van de de eerste 3 afleveringen, ongeveer 2 minuten. Snoept er 28 MB vanaf, twee afleveringen en je bent klaar. Maar goed je mag ook re-encoden, zal alleen wel langer duren dan het eraf snoepen. Maar goed nu ik nog eens er over denk, dat afsnoepen heeft dan wel als nadeel dat je subtitles niet meer kloppen maar wat moet je daar ook mee?

ach wellicht is het ooit nog handig voor iemand die de search gebruikt en wel een dergelijke oplossing zoekt :)
Pagina: 1