Kwaliteit huidige (P35) Jetway & Foxconn mobo's?

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Avond!
Ik heb op GOT en google zitten zoeken, alleen nauwelijks iets over kunnen vinden.

Ik was aan het zoeken naar niet al te duren P35 mobo upgrade voor mijn E4400, toen ik dus twee aardig uitziende (kwa specs) Jetway en Foxconn borden tegen kwam, namelijk de:
Jetway I35P-SG, gedeeltelijk solide condensatoren.
Foxconn P35A(-S), volledig solide condensatoren.

Kan iemand mij vertellen of de kwaliteit van deze merken omhoog is gegaan de afgelopen tijd, want het staat mij bij dat er vroeger regelmatig problemen waren met snel defect rakende/lekkende (zelfs exploderende) condensatoren oid.

'Normaal' zou ik voor Gigabyte DS3 series zijn gegaan omdat deze volledige solidstate condensatoren heeft en ik er zeker van ben van de kwaliteit/prestaties. Maar gezien deze tweed bordjes voor ~90 euro ook CF ondersteunen en in de schaarse reviews best goed uit de bus kwamen, zelfs met ocen!(500+fsb voor de Jetway)
Dus vroeg ik de topic titel af, omdat ik toch tempted ben voor die prijs :P

Heeft iemand ervaring (oid) met deze twee merken en hun huidige borden?

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Heb enige tijd terug nog een Leadtek en een Jetway bord door de handen gehad. LeadTek betrok zijn borden gewoon bij Foxconn (de borden van Foxconn heten tegenwoordig ook gewoon WinFast, de naam die LeadTek gebruikte).

Beide uitstekende bordjes, maar beide hadden ze hetzelfde probleem: elco's van GSC. Ik heb bij de LeadTek alle elco's vervangen, zowel de 1500uF als de 1000uF exemplaren. Bij de Jetway heb ik alleen de 1500uF elco's vervangen.

Behalve bovenstaand elco probleem heb ik nooit problemen gehad met die borden. Gewoon goede stabiele bordjes zonder vastlopers.

• Gkirmathal
Wat is de kans dat de elco's problemen krijgen als ik vragen mag, ben nogal een soldeer noob, zou niet graag op 'me' moederbord beginnen met leren :z

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Foxconn is afaik een gerenomeerd merk met een budget lijn die naar andere bedrijven gaan.
Foxconn levert afaik high end spul aan bedrijven als HP e.d.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

De Jetway is maar in 1 shop verkrijgbaar volgens PW voor 87 euro.
De Foxconn is in twee uitvoeringen, beide voor meer dan 102 euro.

Als je per sé Crossfire wilt, kan je ook kiezen voor de P35-DS3P of P35-DS4 voor resp. 117 en 135 euro. Ik weet niet hoe de lanes zijn verdeeld, maar deze zijn erg populair en zoals je al aangaf zijn ze erg goede bordjes.

• Gkirmathal
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:16:
De Jetway is maar in 1 shop verkrijgbaar volgens PW voor 87 euro.
De Foxconn is in twee uitvoeringen, beide voor meer dan 102 euro.

Als je per sé Crossfire wilt, kan je ook kiezen voor de P35-DS3P of P35-DS4 voor resp. 117 en 135 euro. Ik weet niet hoe de lanes zijn verdeeld, maar deze zijn erg populair en zoals je al aangaf zijn ze erg goede bordjes.
De Foxconn P35a staat bij Azery voor € 85,48 zag ik, maar niet in de PW blijkt, maargoed.
Ik hoef niet perce cf, maar de mogelijkheid te hebben lijkt me wel handig. Daarom viel me oog erop. In de enigste review van de Jetway op OCWorkbench komt deze erg goed naar voren, beter dan de Foxconn.

Hmm zie net dat de Jetway alleen 16 + 4x crossfire ondersteund.......helaas, wel jammer dat en het gebruik van elco's.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
Kun je niet gewoon voor 10 euro meer een merk mobo kopen? Dit is het echt wel waard. Voor die 10 euro kun je al een gigabyte P35 scoren, met solid caps. Jetway zou ik nooit doen, voor die 10 euro zie ik het nut niet.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
Gkirmathal schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:55:
Wat is de kans dat de elco's problemen krijgen als ik vragen mag, ben nogal een soldeer noob, zou niet graag op 'me' moederbord beginnen met leren :z
Tegenwoordig is de kans dat je bolle elco's krijgt vrijwel nihil. Vooral die solid caps dingen zie ik het nog niet bij gebeuren.
De enige borden waar ik nog bolle elco's van verwacht zijn Asrock borden, maar dan niet omdat ze goedkope rotzooi van vage merken gebruiken, maar omdat ze hier en daar geen long-life elco's gebruiken om net die 30 cent op een moederbord te besparen (als je dan toch besluit om normale elco's te gebruiken, gebruik dan ook uitsluitend die dingen en bezet niet de helft van je mobo alsnog met longlife exemplaren :X)

Foxconn is op zich niets mis mee, maar in de tests die je hier en daar tegenkomt hebben ze altijd wel een paar kleine puntjes die andere (gigabyte) borden niet hebben. Dingen als veel langere boottijden, actieve fans terwijl de concurrent passief koelt en een hoger stroomverbruik.

Verwijderd

foxconn p35a en p35as (met ich9r) zijn beide goede borden, die beide ook nog goed overclock potentie hebben.

alleen kwa biossen is er bij foxconn weinig

met jetway geen ervaring

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

tomhardware was wel positief over een foxconn bordje
We didn’t focus much on Foxconn’s new X38A in our final analysis because the board we received simply didn’t behave like a retail product should. We’re sure Foxconn is working feverishly on a BIOS update, and the board already shows enough potential that it might eventually take the lead. Unfortunately, we could wait no longer to complete our tests, as development issues that concerned all of the motherboard makers had already delayed this comparison by several weeks.
http://www.tomshardware.c...-DDR2,review-29727-5.html
http://www.tomshardware.c...part2,review-29775-4.html

ik ben net begonnen met info zoeken over 775 bordjes want ik ben opzoek naar goedkoop goed spul maar ik snap het x38 p35 verschil niet helemaal? is dat de NB chip?

• Gkirmathal
koekoek2003nl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:54:
tomhardware was wel positief over een foxconn bordje

[...]

http://www.tomshardware.c...-DDR2,review-29727-5.html
http://www.tomshardware.c...part2,review-29775-4.html

ik ben net begonnen met info zoeken over 775 bordjes want ik ben opzoek naar goedkoop goed spul maar ik snap het x38 p35 verschil niet helemaal? is dat de NB chip?
Bijde NB ja. De P35 is crosfire capable, maar wat ik ervan begrijp alleen in 16x + 4x. Dus 1 kaart wordt best genekt. De X38 heeft pci-e 2.0 en dat geeft 16x + 16x crossfire (heb me er ook pas laat in verdiept)

Zit nog te twijfelen tussen Gigabyte of goedkoper ander merk (see FP), gezien ik weer op AMD wil als eindelijk hun zaakje goed op zn pootjes land.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 00:16

Jimbolino

troep.com

is het niet zo dat condensatoren na een bepaalde tijd in capaciteit afnemen?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

waarom ga je niet voor een Gigabyte DS3 dan? of wil je ook cf draaien?
ik ben zelf ook opzoek naar een bordje maar ik kon net van socket 939 af en heb 0,0 % verstand van intel borden :+
alleen de 965P DS3 of P35 DS3 worden mij wel aangeraden, waarvan het enige verschil is 800mhz vs 1066Mhz geheugen
voor socket 939(amd) was nforce4 altijd de snelste chipset maar voor socket 775 zijn verschrikkelijk veel chipsets :?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik kom ook van een S939 af. Vandaag GA-P35-DS3R gekregen en meteen alles aangesloten. Werkt perfect (niet eens een fresh Windows installatie :)). Met stock koeler een E6750 naar 3.2Ghz met nice temps en stock voltage. Ik zou inderdaad voor een P35 gaan.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sorry foutje

[ Voor 97% gewijzigd door kaasaanfiets op 30-11-2007 21:00 ]

Pagina: 1