Toon posts:

Anti Burn-In Technologie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zoals bij velen heb ik enige vragen over de technologie die men gebruikt tegen het inbranden van logo's en beelden?

- De pixelvcerschuivingen
Als ik het goed voorheb betreft dit enkel de randen van bvb het logo hoe zit het dan met de kern van het logo?

- inspelen
Sommige mensen hebben het over de éérste 200 uren, is dit echt van belang om de instellingen sterk terug te schroeven die éérste 200 uren?

- Ruis DVD afspelen
Indien het voorvalt dat bij sommige mensen toch logo's achterblijven op het scherm. dan laat de ingebouwde technologie bij bepaalde toestellen het toe om bvb 1 uur een bepaald testbeeld te laten draaien.
Andere optie zou zijn een DVD met ruis af te spelen want in nieuwe toestellen zit een technologie ingebouwd dat wanneer er meer dan 15 min ruis word weergegeven de tv automatisch uitschakelt.
Klopt die theorie van een DVD met Ruis op en zo ja waar kan men deze eventueel downloaden?

ps: Ik zelf heb tot op heden gelukkig geen probleem met ingebrande beelden maar het lijkt me handig als mensen goed zijn ingelicht _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen ken ners die daar meer info over hebben? :?

Verwijderd

Topicstarter
Echt vreemd dat niemand daar meer info over weet :?

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:27
Volgens mij hadden alleen beeldschermen van 20 jaar geleden hier echt last van en plasmaschermen hadden hier ook wat last van, maar dat is volgens mij ook al aardig verhopen.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik denk dat bij de huidige generatie Plasma's het inbranden de éérste uren geen risico's meer hebben.
Als men het lot natuurlijk niet uitdaagt, zoals een bepaalde zender (met logo) of tele-text uren laat staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook dat de technologie daar de dag van vandaag sterk op verbetert is.
Maar toch kan je nog steeds voorlezen uit de handleiding van garantie dat inbranden daar niet in verwerkt zit. (dus denk ik nog steeds dat ze geen garantie verlenen omdat dit nog steeds gevoelig ligt voor de leveranciers zelf)
Gelukkig heb ik dit probleem zelf niet maar toch beter voorkomen dan genezen lijkt me O-)
Trouwens ivm mijn bovenstaande punten hen ik daar nog steeds geen antwoord op :?
- Hoe het bvb juist zit met die pixel verschuiving?
- En indien er zo een ruis-DVD zou te downloaden zijn waar dan juist?
Want hel lijkt me zo (dat wanneer hun technologie echt Doeltreffend moest blijken) ze dan ook totaal geen schrik zouden moeten hebben deze ook onder de garantie te nemen als trots op hun doeltreffende technologie >:)

Verwijderd

Topicstarter
Moris schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:57:
Ik denk dat bij de huidige generatie Plasma's het inbranden de éérste uren geen risico's meer hebben.
Als men het lot natuurlijk niet uitdaagt, zoals een bepaalde zender (met logo) of tele-text uren laat staan.
Als je bvb gaat kijken op zender zoals
- TV EEN
- VTM
- JIM TV
enz......... teveel om op te noemen bijna allen hebben ze een logo die continu blijft, enkele bij de reclame verdwijnen ze efkes bij sommige zenders.
Dus zou een mens zelf moeten zappen als ie nu wil of niet om laat ons zeggen (te voorkomen)
Het zit hem gewoon zo dat ik zorg wil dragen voor mijn nieuw toestel en daar zo lang mogelijk wil van genieten.
de plaats waar ik mijn toestel aankocht beweert ook zo van daar hoef je heus niet wakker van te liggen, maar als het zich toch moest voordoen en ze komen me dan te vertellen van (sorry dit valt niet onder de garantie) dan zit ik wel met de gebakken peren. 8)7
Pagina: 1