Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CMS] Joomla zonder database ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 12:56
hallo ik ben voor mijn vader een site aan het maken dat hij later zelf moet kunnen onderhouden
nu dacht ik uiteraard meteen aan een Content Management Systeem
joomla had ik op mijn thuisserver geinstalleerd en een beetje mee geklooid maar nu kwam ik erachter dat Vevida (de hostingsbedrijf) geen sql database standaard heeft en je dus 12 euro moet betalen.nu vond ik dat belachelijk en ik vroeg me af of er een CMS was zonder database maar wel met de mogelijkheid om van de Outlookagenda (voor afspraken enzvo waar mn vader meewerkt)naar de site te kopieeren en te bekijken voor een aantal mensen aan wie hij dat wil laten zien
ik had al gegoogled en ik kwam uit op Guppy en Pivot maar die ondersteunen beide dusniet het outlook verhaal
kan iemand mij verlossen ? want anders moet die database maar gekocht worden :9

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41
want anders moet die database maar gekocht worden :9
Indien het eenmalig 12 euro, 12 euro per jaar is zou ik dat direct doen. Indien het 12 euro per maand is zou ik opzoek gaan naar een andere hosting provider, er zijn er genoeg te vinden die voor minder dan 12 euro per maand fatsoenlijke hosting aanbieden inclusief een database.

Daarnaast is het wel mogelijk om een cms te ontwikkelen zonder database (en die zullen vast ook wel bestaan). Alleen is de kans groot dat de performance nogal kut zal zijn bij wat complexere dingen of bij veel gebruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door robbert op 29-11-2007 19:06 ]

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 01:28
Mits de site niet al te druk word bezocht, is het niet een optie om je eigen SQL server te gebruiken?

rm -rf ~/.signature

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat die functie die in Joomla zit toch wel vrij uniek is. Al is de Joomla Community erg groot, dus veel meer uit te breiden dat andere CMS'en.

Zoals je zelf al aangeeft, bieden niet alle hosters standaard een database in het pakket. Als je die niet nodig hebt, betaal je dus minder. Jij hebt hem dus wel nodig, en dat kost je dan 12 euro meer. Zo belachelijk is dat dus niet.

Je zou ook kunnen overwegen om andere hosting te nemen, maar of dat de moeite waard is.. 12 euro is natuurlijk niet iets waar je arm van wordt, en ik ga er vanuit dat dit extra kosten is op jaarbasis?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Joomla is een CMS dat compleet werkt via een database, met andere woorden deze is vereist.

Een mogelijkheid is dat je zelf een CMS maakt die geen database nodig heeft.

Daarnaast bestaan er ook een hoop CMS systemen zonder database een lijst kan je hier vinden: http://translate.google.c...358/&prev=/language_tools

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 19:10 ]

Verwijderd

http://help.joomla.org/content/view/1938/310/

misschien kan je het met wat prutsen ook wel via een access db oid laten lopen

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:08:
Joomla is een CMS dat compleet werkt via een database, met andere woorden deze is vereist.

Een mogelijkheid is dat je zelf een CMS maakt die geen database nodig heeft.

Daarnaast bestaan er ook een hoop CMS systemen zonder database een lijst kan je hier vinden: http://translate.google.c...358/&prev=/language_tools
Niet helemaal waar, ik kan me herinneren dat er ooit een fork was die zonder database draaide. Joomla lite ofzo... geen idee of de naam klopt, of dat het project nog steeds bestaat.

[ Voor 60% gewijzigd door Kiphaas7 op 29-11-2007 19:22 . Reden: quote toegevoegd ]

• misterm90
ok het is dus niet afzonderlijk dat er geld voor word gevraagd
het is idd op jaarbasis 12 euro exlusief btw
ik zal het voorzichtig aan me vader vertellen :P
bedankt !

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jemig...als t om 12 euro per jaar extra hangt dan moet je geen website willen natuurlijk. Maar je hebt je niet echt verdiept in Joomla opzich ook maak ik hieruit op. Ik ben niet thuis in Joomla maar je had vrij snel kunnen zien dat Joomla juist compleet aan een database hangt omdat de hele structuur van pagina's en de content daarin zit.

• misterm90
cartman heb ik ook gezegt dat dat niet zo is ? en ik heb me juist in joomla verdiept tot ik erachter kwam dat je geen database krijgt . en hoezo als het om 12 euro extra gaat ? .. ik ga niet over het geld maar mn vader en ik wil natuurlijk het hemniet duurder maken dan het al is.....als je 10 euro voor de site betaalt. en 12 euro voor een exta stukje ruimte alleen maar voor phpmyadmin en een paar tabelletjes.dan had het van mij ook wel op die 150mb webruimte gekunt of heb ik hierin geen gelijk ?...
en ik had het over CMSen algemeen zonder database en niet joomla.....

[ Voor 6% gewijzigd door misterm90 op 29-11-2007 22:43 ]

• Cartman!
  • Niet online
Een database is gewoon iets heel anders dan gewone opslagruimte, dat 'krijg' je niet bij een installatie oid erbij. Ik vind sowieso dat zoiets als een MySQL database (met phpMyAdmin) inbegrepen moet zitten bij een hosting pakket en zeker voor 10 euro per maand (ga er even van uit dat het per maand is). Als je pa struikelt over 12 euro meer op jaarbasis dan denk ik gewoon niet dat hij doorheeft hoeveel je ermee kunt terugverdienen, vandaar mn opmerking. Als die 12 euro extra per maand is dan moet je direct een andere host opzoeken natuurlijk.

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je kan proberen om zelf of door een vriend een MySQL te regelen, en hopen dat je host het toelaat daarnaartoe te connecten.
Dan meot je wel als het goed is de hostname van jouw hosting even allowen in de access-hosts list, en poort 3306 opengooien.

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 30-11-2007 00:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• robbert
  • Laatst online: 13:41
Cartman! schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:51:
Een database is gewoon iets heel anders dan gewone opslagruimte, dat 'krijg' je niet bij een installatie oid erbij.
Opslag ruimte en het wel of niet erbij 'krijgen' bij je installatie zal het probleem niet zijn. Het zal eerder de belasting op de server zijn, hierdoor zal het aantal websites / server een stuk lager worden.

• Cartman!
  • Niet online
Als je 10 euro per maand betaald zou dat geen probleem mogen zijn dus imo. En het erbij krijgen daar bedoelde ik Joomla mee ;)

Verwijderd

Dat is wel vaker dat een hoster geen database er bij doet. Stom eigenlijk, tegenwoordig gaan iets van 7 op de 10 met SQL.

Maar Joomla is zeker een goed keuze! Ik installeer het altijd bij àlle klanten.
Laatst 1 of andere gamert, zei zo dat ie een vriend heeft die alle Joomla sites kon hacken.... tegen een klant van mij :+ Pfff wat een sufferd. En iedereen die gelooft dat ook nog direct. Dus ik liet diegene maar op een site van mij hacken en stond mooi voor paal. _/-\o_

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat het hier om MS - SQL of MySQL (waar 99% van de joomla sites gebruik maakt)?

En het gaat om Joomla itself, dus we gaan deze even moven naar 't juiste subforum: Development Tools & Environments

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1