Toon posts:

8600gt->8600gts andere voeding??

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze maand een pc samengesteld. In eerste instantie stuurde de winkel mij een ASUS 8600gt i.p.v. de bestelde ASUS 8600gts waar ik de eerste 2 dagen ook vloeiend spelletje zoals battlefield 2 mee heb kunnen spelen. Nadat ik eindelijk de 8600gts ontvangen had liepen dezelfde spellen nog altijd wel, Maar ik heb het gevoel dat ik nu minder FPS heb als eerst met de 8600gt (loopt wel maar af en toe te weinig FPS), terwijl dat volgens de benchmarks niet zou moeten kunnen. (8600gts-->>8600gt)

Omdat de 8600gt niet via de voeding hoeft te worden gevoed en de 8600gts wel (6 pins connector)denk ik dat mijn voeding te weinig Amperes op de 12V-rails heeft. 12V1=16A en 12V2=18A

Ik weet dus hoeveel ampere mijn voeding heeft alleen ik weet niet of dat genoeg voor de ASUS 8600gts is (kan het verder ook niet vinden). Bij dual core center heb ik de 12V lijn ook nog niet zien inzakken maar daar verdwijnen de gemeten waardes weer na 1 minuut ofzo dus het kan zijn dat ik dit gemist heb doordat ik van full load naar mijn dual core center schermpje moet gaan.

Verder heb ik mijn processor ook via de 12V (4-pins connector) aangesloten maar het gaat hier maar om een 65 watt 4800+. Ik vraag me af of de voeding de last automatische goed verdeeld over de 12V rails.

Ik heb de FAQ doorgelezen maar het gaat alleen om voedingen waar ik alleen bij dit verhaal wat aan heb. http://www.huntkey.com/eng/productmore.asp?id=666

Overige hardware:
voeding: Huntkey LW-6550SG (zie link)
mobo: MSI K9N NEO-F V3
proc: AM2 AMD 4800+ 2x2500MHZ 2x512 kb cache 65watt (boxed)
ram: 2GB Kingston ddr2 667mhz (2x1 GB)
DVD: DVD RW NEC AD-7173
HD: seagate 7200rpm 16mb cache
Vista home basic 64 bit

Weet mischien iemand hoeveel de ASUS 8600gts nodig heeft en of mijn huntkey (36 euro) goed is? @MOD: Antwoord hier op kan ik namelijk nergens terug vinden daar de 8600gts vrij ''nieuw'' is. :)

Alvast bedankt. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens goed door, kicken is not done...

[ Voor 80% gewijzigd door Pollewob op 29-11-2007 19:00 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 19:40
Zo te zien moet deze voeding jouw 8600GTS makkelijk kunnen trekken... Je mag trouwens niet binnen 24 uur kicken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 29-11-2007 18:06 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:03:
zo te zien is het spitsuur dus genoeg slimme mensen.........

HELP!! :P
offtopic: Niet zomaar kicken maar geduld hebben met je vraag aub.

ontopic: Heb je de juiste drivers geinstalleerd, welke drivers gebruik je?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ken het merk Huntkey niet, maar voor jouw setup heb je denk ik iets van 350-370 watt nodig (ik gok maar wat hoor)
Ik zie dat die huntkey 550 watt is, en als het rendement een beetje hoog is, zeg 90%, van heb je dus ongeveer 500 watt output, en dat is meer dan genoeg.

Ikzelf draai een Intel C2D E6750, 8800GTS, 2x HDD en een Asus P5K, en 2 dvd readers/burners, op een 500 watt antec voeding.

Maar ik denk dat het wel zat is, mits die Huntkey een beetje goed is dan.

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:06:
Zo te zien moet deze voeding jouw 8600GTS makkelijk kunnen trekken... Je mag trouwens niet binnen 24 uur kicken.
Waar zie je dat aan dan??

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:07:
[...]

offtopic: Niet zomaar kicken maar geduld hebben met je vraag aub.

ontopic: Heb je de juiste drivers geinstalleerd, welke drivers gebruik je?
Ok sry dat wist ik niet. :+

Ik heb de allerlaatste vista 64-bit drivers van de EN8600 series

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:13:
[...]

Ok sry dat wist ik niet. :+

Ik heb de allerlaatste vista 64-bit drivers van de EN8600 series
Neem even aan dat je de drivers van nvidia site pakt?

Bij welke spellen merk je vertraging en staat dat niet toevallig als bekend probleem bij de drivers gemeld?

offtopic: probeer ook eens een post van jezelf te editen in plaats van er enkele achter elkaar te doen. Dit kom ik tegen in elk van je topics.

[ Voor 15% gewijzigd door Smht op 29-11-2007 18:16 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:15:
[...]

Neem even aan dat je de drivers van nvidia site pakt?

Bij welke spellen merk je vertraging en staat dat niet toevallig als bekend probleem bij de drivers gemeld?

offtopic: probeer ook eens een post van jezelf te editen in plaats van er enkele achter elkaar te doen. Dit kom ik tegen in elk van je topics.
Ik heb de drivers van ASUS de meest recente, in principe dezelfde drivers als voor de 8600gt.

offtopic: naar mijn gevoel wordt het duidelijker als je steeds verder in het topic dingen kan gaan wegstrepen ivm het probleem en dus iedereen op dezelfde golflengte zit.

Verwijderd

Jouw voeding zou er zelfs 2 van aan kunnen...

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 19:40
Aan het feit dat hij 550Watt is, en zat Amperes op de 12V-lijn(en). Hier moet zelfs een 8800GTX nog wel op kunnen draaien, dus jouw 8600GTS zeker. De voeding is dus niet alleen niet te licht, hij is ook behoorlijk overkill 8)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
misschien is mijn pc gewoon te veel met vista bezig nu ik weer een paar dagen verder ben als bij de frisse installatie met de 8600gt. Vista verbruikt idle al 1300MB ram. Ik denk als ik er nog 2 GB bij zet het probleem is opgelost want het loopt bijna als een zonnetje (af en toe een tikje) maar dat neemt niet weg dat het zondag beter liep met een minder grafische kaart.

Lijkt me ook wel logisch aangezien iedereen al 2GB in zijn nieuwe pc heeft zitten is de tijd voor de mannen van microsoft aangebroken om weer iedereen 3 of 4GB proberen aan te smeren i.p.v. 2GB. (marketing) Nieuwer, meer en beter dus weer meer windows-cdtjes over de toonbank.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
De drivers van Asus...
Meestal zijn die verouderd, neem ze eens van de Nvidia website.

En die 2gb erbij, daar heb je niet veel aan. Duidelijk heb je geen verstand van hoe Vista het geheugen gebruikt, en weet je dus niet dat het doodnormaal is dat hij 1300mb ram gebruikt als hij idle is. Zou je er 2gb bij prikken, dan gebruikt ie waarschijnlijk 3000mb idle.

Die 2gb extra is dus niet nodig, zo werkt Vista gewoon, hij laad programma's in in het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:12:
[...]
De voeding is dus niet alleen niet te licht, hij is ook behoorlijk overkill 8)
Dat was ook de bedoeling na alle verhalen die ik heb gelezen over voedingen, maar ik vond deze wel zeer aantrekkelijk in verhouding met andere. volgens mij ook vanwege goede 12V-rails in verband met andere voedingen, maar dat heb ik al surfend besloten een maand geleden.
Mijn eisen waren:
-niet duur maar wel waar voor je geld
-Geen problemen met overige hardware in full-load
-efficient
-Een merk waar de meningen positief over zijn en niet te duur
-goed koel maar geen irritante hoge of harde geluiden

Verwijderd

Topicstarter
PolluxDKB schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:20:

en weet je dus niet dat het doodnormaal is dat hij 1300mb ram gebruikt als hij idle is.
Dat wist ik wel
PolluxDKB schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:20:

Zou je er 2gb bij prikken, dan gebruikt ie waarschijnlijk 3000mb idle.
Die 2gb extra is dus niet nodig, zo werkt Vista gewoon, hij laad programma's in in het geheugen.
Dat wist ik niet

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
je weet wel dat je drivers ook het probleem kunnen zijn he? aangezien 8600 GTS compleet andere drivers zijn? als je de 8600 GT drivers draait op een GTS dan zal het niet normaal functioneren..

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

ik heb zelf al wat van die huntkey,s gehad, en ze doen het gewoon goed(en stil) +prijskwaliteitverhouding.

de voeding die jij nu gebruikt, in combinatie met jou hardware, moet het meer dan genoeg aankunnen ;)
en hoezo overkill?, wat maakt het uit dat de voeding meer KAN leveren dan wat je nodig hebt, voor het stroomverbruik iig niks.

[ Voor 23% gewijzigd door pcgek op 29-11-2007 20:59 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Pagina: 1