Toon posts:

Problemen Digitenne op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een paar weken geleden een nieuwe PC gekocht (Acer Aspire M3610 Quad), en daarbij een Externe TV Kaart (Pinnacle PCTV Hybrid Tuner Kiy for Windows Vista) Link: http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10016222
Deze tv-kaart zegt zowel analoge als digitale tv te ondersteunen.
Ik heb de kaart eerst met analoge tv geprobeerd. Resultaat was dat ik vrij slecht beeld had en dan het computerbeeld bleef flikkeren (ook als ik geen tv keek). Waarschijnlijk dus een storing in het signaal, of een te zwak signaal.
Nu heb ik Digitenne van KPN en dit werkt prima op mijn tv, maar het lukt mij niet om de Digitenne ipv op mijn tv op mijn pc te krijgen via de tv-kaart.
Ik krijg alleen maar een paar zenders (TV5, National Geog.) met extreem slecht beeld binnen. En dat terwijl hij NL 1,2 en 3 sowieso zo uit de lucht zou moeten kunnen pakken.
Ik heb de digitenne dmv zo'n normale witte tv-antennekabel verbonden met de de tvkaart.

Nu is mijn vraag; weet iemand wat er mis is? Is er iets mis met de instellingen of moet ik mijn digintennekastje op een andere manier verbinden met mijn tv-kaart?
Ik ben redelijk radeloos op dit moment, want ik zou t echt niet meer weten...

Alvast Bedankt!

Groeten, Sjoerd

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:47:
of moet ik mijn digintennekastje op een andere manier verbinden met mijn tv-kaart?
Lijkt me wel, volgens mij is het de bedoeling dat je hem niet koppelt aan je digitennekastje maar dat je een gewone antenne aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Maar hoe komt die tvkaart dan in connectie met de digitenne zodat ik op mn pc digitenne kan ontvangen?

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:37:
Maar hoe komt die tvkaart dan in connectie met de digitenne zodat ik op mn pc digitenne kan ontvangen?
Wat bedoel je met "de digitenne"?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je Tv-tuner kaart heeft een eigen digitale ontvanger. Je moet hem dus niet aan je digitenne decoder aansluiten. De aansluiting op je digitenne decoder is wwarschijnlijk een analoog signaal om een TV zonder scart aan te sluiten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef anders eens *exact* aan hoe je je Digitenne decoder (welk type?) aangesloten hebt op deze tuner. De tuner heeft volgens jouw eigen link de volgende aansluitingen:
Coax In , Composite In , S-Video In, 3,5mm Jack
Voor de hand zou liggen om het via composite of S-Video en 3.5mm audio aan te sluiten op een DVB-decoder (zoals dat ding van Digitenne). De vraag is echter welke aansluitingen dat Digitenne geval heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor jullie reactie.
Om op mn eerdere verhaal terug te komen (jullie hadden me opeens de ogen geopend), heb ik de DVB-decoder van Digitenne nu aangesloten op mn externe PC TV-kaart via die rood/wit/gele Audio/Video kabel (S-Video is dat geloof ik) in combinatie met de tv-antennekabel (via RF Loop Out uitgang), en gewoon zonder de tv-antennekabel, dus alleen de S-Video (want dat leek me het meest logische). Maar hij pakt hem nu nog steeds niet.
Ik heb gezocht naar een afbeelding van de DVB-decoder, maar die kon ik niet vinden.
Het is iig digitenne van KPN, de DVB-decoder is een Topfield Single Tuner, en er zitten aan de achterkant van de DVB-decoder de volgende uitgangen:
-een ANT aansluiting (voor de meegeleverde antenne)
-een RF LOOP OUT
-een R-Audio-L
-een Video (geel)
-SPDIF (voor digitale versterker)
-VCR (scart)
-TV (scart)

Enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
asmi schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:17:
[...]

Wat bedoel je met "de digitenne"?
de DVB-decoder van digitenne. (Topfield Single tuner)

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:26:
Je Tv-tuner kaart heeft een eigen digitale ontvanger. Je moet hem dus niet aan je digitenne decoder aansluiten. De aansluiting op je digitenne decoder is wwarschijnlijk een analoog signaal om een TV zonder scart aan te sluiten.
Maar hij moet toch in connectie staan met de decoder, zodat hij ziet dat ik een geactiveerde smartcard heb?
Anders zou ik alleen met een antenne van KPN kunnen volstaan toch zonder een abonnement te hebben... of heb ik t mis?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je moet de tunersoftware die je gebruikt waarschijnlijk laten omswitchen dat die het composiet signaal pakt (das de gele plug) S-Video is de zwarte met 4 pinnen. Bij mijn interne PCI kaart voor analoge ontvangst is dat wel het geval. Ik heb daar 3 standen. Analoge TV, Composiet in en S-video in. (zelfde als de AV/EXT knop op een gewone TV zeg maar)

En ja, je dient die decoder erop aan te sluiten ander pak je alleen NED1,2 en 3. Denk dat die losse decoder sowieso van betere kwaliteit is.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 03-12-2007 02:20 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:09:
Maar hij moet toch in connectie staan met de decoder, zodat hij ziet dat ik een geactiveerde smartcard heb?
Niet als je de ingebouwde DVB-T tuner wilt gebruiken, je kunt dan alleen, zonder smartcard, kijken naar de publieke en regionale omroep.
Als je via je Topfield decoder wilt kijken moet je de decoder en de kaart niet met een antennekabel verbinden, maar met de SCART- of de tulp-pluggen op de decoder en de S-Video- of composite video- ingang op je TV-kaart. Mogelijk moet je daar nog een verloopstukje voor kopen.
Een derde mogelijkheid is om apparaten wel met de antennekabel door te verbinden, de RF-OUT van je decoder aan te zetten, en de analoge tuner van de TV-kaart af te stemmen op de RF-OUT-frequentie van je decoder. De beeldkwaliteit zal daarbij het slechtste zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet t! thnx!
Pagina: 1