Ik heb een stuk client/server software. De client is een thin-client en niet echt van toepassing op het probleem.
De server echter gebruikt Hibernate2 om naar een Oracle database te connecteren. Wanneer ik de server lokaal op een WinXP machine draai en laat connecteren naar een Oracle9i database, is er geen enkel probleem. Ook wanneer ik deze laat connecteren naar een Oracle10g database is er geen probleem
Echter, wanneer ik deze server installeer op een linux machine en laat connecteren naar de Oracle10g database krijg ik de volgende foutmelding:
In dezelfde applicatie wordt er ook een connectie gelegd naar de Oracle9i database. Dat lukt perfect.
Dus het probleem ligt in de combinatie met Linux en Oracle10g. Ik heb mij al te pletter gezocht op google om enige clue te vinden, maar helaas...
De urls (en andere config) naar de database kloppen ook (aangezien alles perfect werkt onder WinXP). Zijn er hier mensen die dit ook al tegengekomen hebben en weten waar de oplossing kan aan liggen. De gebruikte driver/hibernate dialect is:
dialect = net.sf.hibernate.dialect.Oracle9Dialect
driver = oracle.jdbc.driver.OracleDriver
en dit voor beide databases (Oracle9i en Oracle10g)
De server echter gebruikt Hibernate2 om naar een Oracle database te connecteren. Wanneer ik de server lokaal op een WinXP machine draai en laat connecteren naar een Oracle9i database, is er geen enkel probleem. Ook wanneer ik deze laat connecteren naar een Oracle10g database is er geen probleem
Echter, wanneer ik deze server installeer op een linux machine en laat connecteren naar de Oracle10g database krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Caused by: java.sql.SQLException: Connections could not be acquired from the underlying database!
at com.mchange.v2.sql.SqlUtils.toSQLException(SqlUtils.java:104)
at com.mchange.v2.c3p0.impl.C3P0PooledConnectionPool.checkoutPooledConnection(C3P0PooledConnectionPool.java:236)
at com.mchange.v2.c3p0.PoolBackedDataSource.getConnection(PoolBackedDataSource.java:94)
at net.sf.hibernate.connection.C3P0ConnectionProvider.getConnection(C3P0ConnectionProvider.java:33)
at net.sf.hibernate.impl.BatcherImpl.openConnection(BatcherImpl.java:278)
... 27 more
Caused by: com.mchange.v2.resourcepool.CannotAcquireResourceException: A ResourcePool could not acquire a resource from its primary factory or source.
at com.mchange.v2.resourcepool.BasicResourcePool.awaitAcquire(BasicResourcePool.java:927)
at com.mchange.v2.resourcepool.BasicResourcePool.checkoutResource(BasicResourcePool.java:207)
at com.mchange.v2.c3p0.impl.C3P0PooledConnectionPool.checkoutPooledConnection(C3P0PooledConnectionPool.java:232)
... 30 more |
In dezelfde applicatie wordt er ook een connectie gelegd naar de Oracle9i database. Dat lukt perfect.
Dus het probleem ligt in de combinatie met Linux en Oracle10g. Ik heb mij al te pletter gezocht op google om enige clue te vinden, maar helaas...
De urls (en andere config) naar de database kloppen ook (aangezien alles perfect werkt onder WinXP). Zijn er hier mensen die dit ook al tegengekomen hebben en weten waar de oplossing kan aan liggen. De gebruikte driver/hibernate dialect is:
dialect = net.sf.hibernate.dialect.Oracle9Dialect
driver = oracle.jdbc.driver.OracleDriver
en dit voor beide databases (Oracle9i en Oracle10g)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.