[PHP] DLL benaderen op linux server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik heb in delphi een aardig ingewikkelde encoding en decode functie staan.
Nu moet ik in korte termijn ditzelfde kunnen in php.
Herschrijven is een beetje teveel werk schat ik zo in, maar is het ook mogelijk om dit via een dll bestand te doen die php kan benaderen?

Ik had al gezien dat dit met COM wel mogelijk, maar dan moet php op een windows server draaien en dat is het niet geval. FFI moet dan ook mogelijk zijn, maar ik snap eerlijk gezegd niet precies wat er op de flink verouderde site daarvan staat over hoe je het kan gebruiken.

Iemand tips of ideeën?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Kan wine dat niet ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Compileren voor Linux.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je kunt gewoon extensions voor php schrijven, geen idee of delphi dat ook kan, in c/c++ is het in ieder geval wel mogelijk.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• hornage
ik kan natuurlijk dat delphi ding in kylix compilen, maar hoe kan ik dan met php de code benaderen?

• hornage
dan zou ik windows moeten installeren via wine op linux en daar apache op draaien? Beetje omslachtig imho

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

hornage schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:59:
[...]

dan zou ik windows moeten installeren via wine op linux en daar apache op draaien? Beetje omslachtig imho
uhmm
klok, klepel?

Windows kun je niet IN wine installeren,
Wine vertaald windows calls naar linux calls, wat iets heel anders is, en kan vast ook wel windows dll's ontsluiten,
Maar ik denk dat je best bett toch gewoon porten is.

openkat.nl al gezien?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
hornage schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:58:
[...]

ik kan natuurlijk dat delphi ding in kylix compilen, maar hoe kan ik dan met php de code benaderen?
Je kan er een command line tooltje omheen maken en die aanroepen vanuit PHP. Of dat kan weet ik niet, want dat is afhankelijk van de drukte op de server en de zwaarte van je encoding / decoding procedure.

• hornage
moto-moi schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:46:
Je kunt gewoon extensions voor php schrijven, geen idee of delphi dat ook kan, in c/c++ is het in ieder geval wel mogelijk.
Ik heb even gekeken, maar dat ziet er ook nog wel uitgebreid uit zeg. Dan kan ik volgens mij nog beter de code herschrijven in php.
Wel mooie link, hij staat iig nu in mijn bookmarks
Pagina: 1