[w2k3] Password policy wil niet weg

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn 70-290 (Windows 2003 server). Nu wilde ik omdat ik niet van plan was om lange wachtwoorden de onthouden enzo, de password policy uitzetten.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar hij blijft terug komen. Moet minimaal 7 carakters enzo invullen.

Ik heb de defaul policy zelfs verwijderd en er een nieuwe policy ingezet, en toch lukt het niet.

Ik heb het gewijzigd in AD users and Computers, dan de eigenschappen van het domain object. Default Policy > Windows settings> Security settings> Account Policies> Password Policy

Staat het nog ergens anders?

/edit Ook als ik de policies disable lukt het nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Roman op 29-11-2007 15:13 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Onder Administrative Tools, Local security policy en Domain Controller Security Policy moet je dat aanpassen voor zover ik weet.

Of in elk geval 1 van de 2

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Default Domain Policy overrulled de password policy altijd; ook als inheritance uit staat. Deze moet je dus aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 29-11-2007 15:56 ]

Pvouput live

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hij doet het. Ik had hem bij Administrative tools > Domain Controler Security Policiy niet aangepast. blijkbaar is dat weer een andere dan die van de AD Users and Computers.

En hier moet logica inzitten.... (/ME is CNE die nu MSCE gaat doen, en vind de AD niet logisch) Bij Novell had je EEN tool waar me je alles kon doen in de NDS (Als microsoft al de NDS gaat kopieren waarom dan niet goed).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Roman schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:00:
Hij doet het. Ik had hem bij Administrative tools > Domain Controler Security Policiy niet aangepast. blijkbaar is dat weer een andere dan die van de AD Users and Computers.
Nee, dat is dezelfde.
maar een Domain Controller Security Policy is niet hetzelfde als een Default Domain Security Policy.
En hier moet logica inzitten.... (/ME is CNE die nu MSCE gaat doen, en vind de AD niet logisch) Bij Novell had je EEN tool waar me je alles kon doen in de NDS (Als microsoft al de NDS gaat kopieren waarom dan niet goed).
mag ik je een tip meegeven?
laat de rants achterwege en gebruik voor je GPO's in het vervolg de GPMC snapin.
Dan heb je alle domain policies in één snapin verzameld.

En alles in één tool heeft ook zo z'n nadelen als het om delegation gaat.....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device