• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Ik heb van een familielid een laptop (HP pavilion) meegekregen om Windows er op te zetten. Hierbij zat een cd van Windows XP Home Edition SP1, maar deze is no way bootable (mijn eigen xp cd pakt hij namelijk wel, echter de cd key niet).

Nu heb ik al de tutorial van http://www.nu2.nu/bootcd gevolgd om hem wel bootable te maken maar geen resultaat.

Ik weet dat je Windows XP setup disks kan maken, maar dat kan alleen op floppy, en aangezien er geen floppy disk drive in zit, kan dat dus niet. Is er zoiets ook voor cd?

Of weet iemand anders hoe ik deze pc opnieuw van XP ga voorzien?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

XP home ergens anders vandaan halen en dan zijn key gebruiken bij de install. (Home SP2 is misschien beter om te gebruiken)

Die cd kan trouwens ook alleen de update naar SP1 zijn en dan is hij niet bootable.

☻/
/▌
/ \

• mastair
Kixtart schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:27:
XP home ergens anders vandaan halen en dan zijn key gebruiken bij de install. (Home SP2 is misschien beter om te gebruiken)

Die cd kan trouwens ook alleen de update naar SP1 zijn en dan is hij niet bootable.
Bedankt voor je antwoord, maar zoals ik al vermeld heb (misschien niet overduidelijk) heb ik al een andere XP geprobeerd (maar dan pakt hij de HP key niet). Ik heb overgens zowel SP1 als SP2 geprobeerd.

En het lijkt mij niet dat het alleen de update is, aangezien er 533MB aan data op staat.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ok had ik niet gezien :)

De HP zal wel een OEM licence-key hebben en jouw cd is niet voor OEM.

☻/
/▌
/ \

• mastair
Dat denk ik inderdaad hetgene is wat er aan de hand is.

Niemand die weet of er zoiets bestaat zoals de 6 Windows setup disk maar dan op cd?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als het je zelf niet lukt om een bootable cd te maken kun je het met nLite proberen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit gaat weinig zin hebben zolang je niet aangeeft wat er precies mis zou zijn met de bart's BootCD behandeling of wat er dan niet aan die originele CD mist.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mastair
alt-92 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:34:
Dit gaat weinig zin hebben zolang je niet aangeeft wat er precies mis zou zijn met de bart's BootCD behandeling of wat er dan niet aan die originele CD mist.
Ik weet ook niet waar het misgaat daar. Krijg geen foutmeldingen, echter start ie nog steeds niet op bij het booten.

Heb het nu ook met NLite geprobeerd (ik denk dat deze hetzelfde doet), maar ook van deze wil hiet niet booten.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Anders peuter je de harddisk uit de laptop. Plug die in je eigen pc. voer de xp-installatie uit en plaats de harddisk terug. Misschien werkt dit en omzeil je het brakke booten van de laptop en omzeil je misschien zelfs de keyprotection die er in zou kunnen zitten.

@ 2nd thought, doe toch maar niet, de install is dan gericht op de hardware van je pc en dat gaat niet goed werken in de laptop.

[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 29-11-2007 16:01 ]

• mastair
Lol, das inderdaad geen goed idee, toch bedankt voor het meedenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Even een kickje dan.... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gewoon een OEM (+goede taal) cd downloaden en branden. Daarna zijn key van HP gebruiken om te installeren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Was het maar zo makkelijk. XP home edition is al nergens verkrijgbaar, tel daar bij op Nederlands en OEM, en het is onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb je een newsserver, want via binsearch is er eentje te vinden die 22 dagen oud is. (en een van 44 dagen oud)

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 01-12-2007 18:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Thankss!!!! _/-\o_

Aan het downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je niet gewoon een bootable CD gemaakt van een XP opstart flop? Dan kun je de setup toch zo starten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Hoe wat waar waarom? Dat is zo ongeveer mijn vraag die ik gesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Association, zou je uit kunnen leggen hoe je van een opstart disk een cd maakt alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En dat is dus niet de bedoeling.

Modbreak:Aanbieden van complete installatieCD's met extra software zonder bijbehorende licenties is niet de bedoeling.

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 03-12-2007 18:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

http://www.bootdisk.com/ staan een aantal bootdisks. Staat er verder wel een setup.exe bij?

@alt-92. Heb je nu een reactie totaal verwijderd? Nu lijkt het of je op mastair reageert en hij vraagt helemaal niet om een complete installatie-cd

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1