Hey allemaal,
ik heb een dynamische lightbox in elkaar gestoken door her en der onderdelen bij elkaar te zoeken en samen te gooien. Als bij wonder, het werkt!
De foto's worden uitgelezen uit een map en in een lijst gezet en ik maak een onderscheid tussen jongens -en meisjesfoto's. Probleem is dat die die lijst niet wil, maar slechts één link om de hele show te activeren.
Iets in de aard van:
Klik hier om de jongensshow te starten
Klik hier om de meisjesshow te starten
Het leek me makkelijk, maar telkens ik nu iets aan de code verander zoals bijv de functie kopieren zodat ik er eentje heb voor jongens en eentje voor meisjes zorgt ervoor dat het hele ding niet meer werkt.
Dit is de code:
En in mijn pagina staat dit:
Hoe krijg ik per gallerij (jongens / meisjes) een aparte link om ze te starten?
Alvast erg bedankt!
PS: Ik heb er ook eentje gemaakt die werkt met thumbnails, als iemand die graag heeft laat het me dan weten en dan stuur ik je die.
ik heb een dynamische lightbox in elkaar gestoken door her en der onderdelen bij elkaar te zoeken en samen te gooien. Als bij wonder, het werkt!
De foto's worden uitgelezen uit een map en in een lijst gezet en ik maak een onderscheid tussen jongens -en meisjesfoto's. Probleem is dat die die lijst niet wil, maar slechts één link om de hele show te activeren.
Iets in de aard van:
Klik hier om de jongensshow te starten
Klik hier om de meisjesshow te starten
Het leek me makkelijk, maar telkens ik nu iets aan de code verander zoals bijv de functie kopieren zodat ik er eentje heb voor jongens en eentje voor meisjes zorgt ervoor dat het hele ding niet meer werkt.
Dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php function createLbFromDir ($linkname, $galname, $directory, $thumbdirectory, $extensions = array ('jpg', 'jpeg')) { $gallery = ""; $dh = opendir ($directory); while ($file = readdir ($dh)) { $parts = explode(".", basename ($file)); $extension = $parts[count($parts)-1]; if (!is_dir ($directory . $file) && ($file != ".." && $file != ".") && in_array($extension, $extensions)) { $gallery.= "<a href=\"".$directory.$file."\" rel=\"lightbox[".$galname."]\">$file.</a>\n"; } } return $gallery; } ?> |
En in mijn pagina staat dit:
PHP:
1
2
3
4
| <?php echo createLbFromDir ("Linkname", "galleryname", "casualfotos/jongens/", "thumbfolder/" ); ?> <br><br> <?php echo createLbFromDir ("Linkname", "galleryname", "casualfotos/meisjes/", "thumbfolder/" ); ?> |
Hoe krijg ik per gallerij (jongens / meisjes) een aparte link om ze te starten?
Alvast erg bedankt!
PS: Ik heb er ook eentje gemaakt die werkt met thumbnails, als iemand die graag heeft laat het me dan weten en dan stuur ik je die.