Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASP.NET 2.0] Confirmation Pop-up

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan het maken waar bestanden worden geupload door de admin en de gebruiker kan ze dan downloaden. Nu wil ik dus hebben wanneer de admin een bestand wilt gebruiken dan moet er een confirmation scherm komen. Ik heb op internet gezocht over dit probleem en er zijn zoveel oplossingen maar de ene is te uitgebreid en de andere juist niet. Ik weet niet precies welke dingen ik nodig heb in mijn broncode. Het enige wat ik nu heb is.

Dim strMessage As String
strMessage = "Weet je het zeker dat je het bestand wilt verwijderen"
'finishes server processing, returns to client.
Dim strScript As String = "<script language=JavaScript>"
strScript += "confirm(""" & strMessage & """);"
strScript += "</script>"

Ik probeer iedere keer te zoeken naar codes maar van sommige begrijp ik echt helemaal niks van.
Wie kan mij helpen

Ik gebruik Microsoft visual studio 2005
ASP.NET 2.0

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik wel dom maar dit laat alleen maar zien hoe ik een confirmation pop-up scherm laat zien maar ik moet ook een query kunnen uitvoeren om het bestand uit de database te halen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:40:
Misschien ben ik wel dom maar dit laat alleen maar zien hoe ik een confirmation pop-up scherm laat zien maar ik moet ook een query kunnen uitvoeren om het bestand uit de database te halen.
Dus? Een Button heeft daarnaast nog een serverside actie om uit te voeren; je wilt clientside een onclick toevoegen aan je button?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Zo te lezen heb je nog niet zoveel ervaring met ASP.NET en ook niet met web programmeren. Zou het niet handiger zijn om eerst wat eenvoudigere programma's te maken, voordat je een YouTube achtige site wilt gaan maken. Even een paar tutorials volgen en dan wordt je al weer heel wat wijzer denk ik.

Ik probeer ook even te lezen wat je nou precies wil en het is me niet helemaal duidelijk.

De admin wil een bestand uploaden? Hoe geeft hij dat aan, middels een upload scherm? Moet hij voordat het uploaden echt begint een confirmation scherm te zien krijgen, voordat het bestand daadwerkelijk naar de server gaat?

Of wil de admin een bestand downloaden? En is het de bedoeling dat als hij op de download knop drukt, dat hij dan eerst een confirmation moet geven, voordat de download begint?

De enige code die jij nu geeft is een stukje om wat javascript klaar te zetten, ik zie nog helemaal geen code waarin het bestand geupload of gedownload kan worden. Is het de bedoeling dat wij dat voor je schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb een typ fout gemaakt. Die confirmation scherm moet komen wanneer de admin een bestand wilt verwijderen. Het uploaden, downloaden en verwijderen doen het dat is het probleem niet. Alleen ik moet idd leren hoe ik een andere taal bijv javascript kan toevoegen in asp.net want ik werk alleen maar met de toolbar van visual studio en daar moet ik ook een beetje vanaf.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Waar zit die deletebutton in?

Als je de control hebt geinstantieerd en heet bijv. deleteButton, kun je een attribuut toevoegen met:
C#:
1
deleteButton.Attributes.Add("onclick", "return confirm (\"Weet u zeker dat u het wilt verwijderen?\")");

Als er dan Nee geklikt wordt, wordt de CommandName event niet uitgevoerd.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 10:10
of als attribute van je asp:button

Onclientclick="return confirm('vraag')"

Makkelijk om in designview te doen

//edit
code:
1
<asp:button id="Button1" runat="server" onClientClick="return confirm('vraag');" />

[ Voor 33% gewijzigd door creator1988 op 01-12-2007 08:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt creator1988 hij doet het. Dat het zo simpel is.

• Mastermind
Let wel: Bij ASP.NET 1.1 kan dit niet, daar moet het in de code. Tevens is het imo handiger dit in de code te doen omdat als je zoveel mogelijk via de code doet, een mooier programma krijgt.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Mastermind schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:22:
Let wel: Bij ASP.NET 1.1 kan dit niet, daar moet het in de code. Tevens is het imo handiger dit in de code te doen omdat als je zoveel mogelijk via de code doet, een mooier programma krijgt.
Hoezo krijg je dan een "mooier" programma? Je bedoelt je code en opmaak gescheiden houden?
En komt er ook nog eens bij dat als er een foutje in de JS zit je heel je project opnieuw mag gaan compilen. En ik kan me nog wel wat meer nadelen bedenken om je javascript juist niet in je code te gooien.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Mastermind
Yep. Code en opmaak gescheiden houden. Omdat dat overzichtelijker is, en bijvoorbeeld makkelijker kunt debuggen omdat je door het programma zelf kunt stappen.
Pagina: 1