Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] Cell kopieren incl tekst opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Wie kan mij helpen. Ik probeer een cell te kopieren van een ander werkblad naar het huidige. Mijn huidige zoekopdracht is alsvolgt:

code:
1
2
3
Zoek_conditie = Worksheets("Blaadje").Cells.Find(What:=zoekCond, After:=Range("B1"), _
                  LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlByColumns, _
                  SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False).Offset(0, 1).Value

Van de bovenstaande opdracht krijg ik keurig resultaat. Echter de tekst die vet gedrukt of italic is, wordt niet meegenomen naar het resultaat. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Ik weet neit of het werkt.. maar je pakt nu de .Value als je ipv de .Value nou het hele object eens kopieert?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• -W0kk3L-
Ik denk dat ik inderdaad iets anders dan Value moet meegeven, net zoals bij PasteSpecial. Alleen de vraag is wat. Als ik trouwens paste via een speciale manier, kan ik ook niet kiezen voor alleen tekst incl opmaak. Het is OF de tekst, OF de opmaak (en de opmaak in dat geval is de opmaak van de cell en daar ben ik juist niet in geinteresseerd).

Verwijderd

Volgens mij als je de copy function gebruikt, dat ie dan alles meeneemt.

A fin, misschien dat je hier wat aan hebt.

• -W0kk3L-
Maar even een kleine kick....

Bovenstaande functies resulteren helaas niet in wat ik wil. Wat ik probeer te bereiken is het kopieren van tekst van een cel op tabblad 1 naar een cel op tabblad 2, waarbij zowel de tekst en de opmaak van de tekst (zoals vet gedrukt en kleur van de tekst) worden meegekopieerd. De opmaak van de cel zelf (zoals kleur, randen etc) hoeft niet mee. Suggesties?