Voor een bepaalde website zou ik graag twee backgrounds willen gebruiken. Een bovenin en een onderin. De rede hiervoor is omdat background1 een verticale gradient is die met 1px breedte over de x-as herhaald kan worden. Background2 is een (grote) foto die mee dient te groeien met de horizontale afmetingen van het scherm.
Wanneer ik beide combineer in een enkele achtergrond dan neemt de kwaliteit van background 1 af, neemt het aantal KB's toe en repeat background 1 niet. Voldoende redenen om het met twee achtergronden te proberen.
Ik ben aan de slag gegaan met een standaard oplossing als body background en html background. Dit werkt op zich prima maar het probleem is dat ik vanzelfsprekend content op de site heb staan. De HTML-background begint echter pas na de content. Ik krijg dus een lege ruimte achter de content (tekst, tabellen, buttons, etc).
Ik ben daarna aan de slag gegaan met divjes bijvoorbeeld:
Bij voorkeur wil ik echter niet met lagen werken en dat zou hierbij nodig zijn aangezien ik de achtergrond vanzelfsprekend achter de content.
Mijn vraag is of er iemand hier een oplossing zou hebben.
Wanneer ik beide combineer in een enkele achtergrond dan neemt de kwaliteit van background 1 af, neemt het aantal KB's toe en repeat background 1 niet. Voldoende redenen om het met twee achtergronden te proberen.
Ik ben aan de slag gegaan met een standaard oplossing als body background en html background. Dit werkt op zich prima maar het probleem is dat ik vanzelfsprekend content op de site heb staan. De HTML-background begint echter pas na de content. Ik krijg dus een lege ruimte achter de content (tekst, tabellen, buttons, etc).
Ik ben daarna aan de slag gegaan met divjes bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| body {
background: url(pattern.gif) repeat;
}
#wrapper {
background: url(foto.jpg) repeat-y;
} |
Bij voorkeur wil ik echter niet met lagen werken en dat zou hierbij nodig zijn aangezien ik de achtergrond vanzelfsprekend achter de content.
Mijn vraag is of er iemand hier een oplossing zou hebben.