Ik heb al een tijdje de instap macbook en daarnaast ook nog een pc zonder dvd brander. Nu wilde ik ergens een goedkope externe dual layer dvd brander kopen die ik met zowel de pc als de mac kan gebruiken. Nu is het niet voor het eerst dat de verkopers in die zaken niet weten of hij wel compatible met mac is, dus nu de vraag: doen de meeste willekeurige externe dvd branders het icm met OS X?
Volgens mij zijn de meesten wel compatible met de Mac. Wil je zeker zijn moet je voor een merk gaan die er expliciet bij vermeld dat de brander werkt onder mac osx. Plextor heeft een aantal externe dvd branders die oa op firewire werken en compatible zijn.
Even zoeken op google en dergelijke en je komt er wel uit.
Succes
Even zoeken op google en dergelijke en je komt er wel uit.
Succes
alle externe DVD branders zijn gewoon compatible..
Je kunt dan gewoon via Toast of een andere brand-programma branden
enkel Disk Burner, de interne DVD brander van Apple, welke bv ook gebruikt wordt door iTunes, iDVD etc. heeft een patch nodig, zodat de DVD brander herkent wordt als een ondersteund exemplaar ..
http://www.patchburn.de/
Overigens, in Leopard, OSX 10.5 is dat al standaard gedaan en kent men niet dat onderscheid tussen 'ondersteunde' disk branders en andere branders.. op leopard kun je dus al per direkt branden met een externe brander. Dan is Patchburner dus niet nodig
Je kunt dan gewoon via Toast of een andere brand-programma branden
enkel Disk Burner, de interne DVD brander van Apple, welke bv ook gebruikt wordt door iTunes, iDVD etc. heeft een patch nodig, zodat de DVD brander herkent wordt als een ondersteund exemplaar ..
http://www.patchburn.de/
Overigens, in Leopard, OSX 10.5 is dat al standaard gedaan en kent men niet dat onderscheid tussen 'ondersteunde' disk branders en andere branders.. op leopard kun je dus al per direkt branden met een externe brander. Dan is Patchburner dus niet nodig
[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 29-11-2007 14:06 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen