Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WEB] Gordijntje voor website?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:17
Beste medetweakers,

Op mijn werk is er een speodgeval waarvoor we een soort gordijntje voor onze website moeten hangen. Nu zitten wij net in de overgang van de ene naar de andere systeem/webbeheerder, wat er op neer komt dat we pas weer vanaf maandag een fulltime persoon hiervoor hebben. Aangezien ik een van de weinigen ben die nog enigszins ervaring heeft met HTML en simpele websites bouwen heb ik aangeboden om dit te doen. Dit moet vandaag klaar en mag simpel zijn, met een stukje tekst.

Nu weet ik echter niet 1-2-3 hoe dit moet, en research op het web brengt me ook niet verder. Wel heb ik Dreamweaver en Flash tot mijn beschikking.

Kan iemand mij een opzetje geven hoe dit aan te pakken? Of een link naar ergens waar dit wordt uitgelegd? Of gewoon een volledige HTML code die ik kan aanpassen?

Alvast bedankt!!!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
Ik denk dat je met flash aan de slag moet. het moet als het ware OVER je website heenkomen..

Soort van popup, maar inhoudelijk kan ik je ook niet helpen!

[ Voor 25% gewijzigd door Tomino op 29-11-2007 13:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je dan precies doen? Een gordijntje als een overlay op de hele website zodat je die niet meer ziet? Of enkel de randen ervan?

In ieder geval kun je prima een div eroverheen gooien die je dmv een z-index zo positioneert dat hij altijd boven de rest van de elementen staat.
Tomino schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:50:
Ik denk dat je met flash aan de slag moet. het moet als het ware OVER je website heenkomen..

Soort van popup, maar inhoudelijk kan ik je ook niet helpen!
Waarom zou je met flash moeten gaan werken? Divs over de rest heenleggen kan toch ook prima? Geen flash voor nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 29-11-2007 13:55 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor "kan iemand even..." hebben we een mooi stukje in onze faq @ Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

Leg voor jezelf goed uit wat je wilt op de site en hoe je verwacht dat het zou moeten, verdeel dat onder in subdeeltjes en ga daar op zoeken.

Simpelweg een oplossing zoeken omdat je zelf weinig tot geen ervaring is niet de bedoeling van ons subforum :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik herhaal even een bekende zinsnede:

"Ik heb hier een sploedje"
           "Dit is de afdeling transploft en niet de afdeling sploedje"

Dicht dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 29-11-2007 13:58 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.