Goedendag,
Ik heb een terugkerend probleem.
Eerst mijn specs:
MB: Gigabyte GA P35 DS3R
HD: 6 x Samsung spintpoint T166 500GB
Geheugen: 2 x 1GB DDR 800
Gafische kaart: Club3D x1950GT
Raid controller: Onboard (Intel ICH9R)
Windows Vista 32Bit ultimatum
Ik heb deze schijven in raid 5 zitten
1ste - 1 x Raid 5 50GB
2de - 1 x Raid 5 2,27TB(oid)
Allebij zitten ze verdeeld over alle 6 de schijven.
Om dit voor elkaar te krijgen gebruik ik de onboard Intel raid controller.
Ik had eerst de 50Gb Raid aangemaakt en daarop mijn besturingssysteem geinstalleerd.
Na installatie gelijk drivers (van de Giga byte CD geinstalleerd) en Videodrivers (nieuwste van de ATI website) geinstalleerd. Zover zo goed.
Windows herstart en de 2de Raidset aangemaakt. ook dit gaat allemaal goed.
Maar vervolgens wanneer ik windows wil uitschakelen duurd het zo 4 a 5 minuten voordat de PC ook daadwerkelijk uitschakeld. De monitor springt vrijwel direct uit, maar de rest blijft nog een aantal mninuten aan en af en toe zie je ook het HD ledje branden.
Nadat die dan eindelijk echt uit is gegaan en ik deze weer aanzet, blijkt opeens mijn Raid 5 niet meer correct te zijn. 1 schijf (random) staat de melding bij "Error occurred (0,1)"
Bij een volgende reboot komt er meestal nog een schijf bij mocht ik deze nog niet als "normal" hebben gemarkeerd.
Maar zoals jullie snappen uitermate vervelend bij elke shutdown.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen wezen, ik had de nieuwste drivers van de intel site gehaald maar mocht weinig baten. Vista zei dat ik al de nieuwste drivers had.
Al mijn spul is nieuw, net 3 dagen oud.
Alvast bedankt.
Ik heb een terugkerend probleem.
Eerst mijn specs:
MB: Gigabyte GA P35 DS3R
HD: 6 x Samsung spintpoint T166 500GB
Geheugen: 2 x 1GB DDR 800
Gafische kaart: Club3D x1950GT
Raid controller: Onboard (Intel ICH9R)
Windows Vista 32Bit ultimatum
Ik heb deze schijven in raid 5 zitten
1ste - 1 x Raid 5 50GB
2de - 1 x Raid 5 2,27TB(oid)
Allebij zitten ze verdeeld over alle 6 de schijven.
Om dit voor elkaar te krijgen gebruik ik de onboard Intel raid controller.
Ik had eerst de 50Gb Raid aangemaakt en daarop mijn besturingssysteem geinstalleerd.
Na installatie gelijk drivers (van de Giga byte CD geinstalleerd) en Videodrivers (nieuwste van de ATI website) geinstalleerd. Zover zo goed.
Windows herstart en de 2de Raidset aangemaakt. ook dit gaat allemaal goed.
Maar vervolgens wanneer ik windows wil uitschakelen duurd het zo 4 a 5 minuten voordat de PC ook daadwerkelijk uitschakeld. De monitor springt vrijwel direct uit, maar de rest blijft nog een aantal mninuten aan en af en toe zie je ook het HD ledje branden.
Nadat die dan eindelijk echt uit is gegaan en ik deze weer aanzet, blijkt opeens mijn Raid 5 niet meer correct te zijn. 1 schijf (random) staat de melding bij "Error occurred (0,1)"
Bij een volgende reboot komt er meestal nog een schijf bij mocht ik deze nog niet als "normal" hebben gemarkeerd.
Maar zoals jullie snappen uitermate vervelend bij elke shutdown.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen wezen, ik had de nieuwste drivers van de intel site gehaald maar mocht weinig baten. Vista zei dat ik al de nieuwste drivers had.
Al mijn spul is nieuw, net 3 dagen oud.
Alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door wicked_query op 29-11-2007 13:06 . Reden: Waarden schijfruimte aangepast ]