Ik ben bezig een wpf applicatie aan het maken en nu heb ik een IndicatorControl gemaakt. Deze bevat onder andere een TextBlock waar ik een waarde wil tonen. Deze waarde moet geformatteerd worden en daarom zet ik bij mijn binding een Converter erbij. Deze converter gebruikt de parameter die hij mee krijgt als formatstring.
Mijn usercontrol ( Erft van mijn custom IndicatorBase die weer van UserControl erft ) heeft een DependencyProperty genaamd Format en Value
Nu wil ik als ConverterParameter de Format Property van mijn UserControl meegeven. Maar als ik die probeer te binden op dezelfde manier als de Text zelf dan krijg ik de foutmelding dat dat niet kan omdat ConverterParameter geen DependencyProperty is. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn Format property mee gegeven word? De Format Property veranderd in princiepe nooit dus het hoeft niet geupdate te worden als die wijzigt.
Mijn usercontrol ( Erft van mijn custom IndicatorBase die weer van UserControl erft ) heeft een DependencyProperty genaamd Format en Value
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <local:IndicatorBase x:Class="MyNameSpace.IndicatorControl" xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" xmlns:local="clr-namespace:MyNameSpace" xmlns:sys="clr-namespace:System;assembly=mscorlib" x:Name="myControl"> <Grid> <Grid.Resources> <local:FormattingConverter x:Key="formatter"/> </Grid.Resources> <Grid.ColumnDefinitions> <ColumnDefinition /> <ColumnDefinition /> </Grid.ColumnDefinitions> <TextBlock Grid.Column="0" Text="{Binding ElementName=myControl, Path=Value, Converter={StaticResource formatter}, ConverterParameter={???}}" /> </Grid> </local:IndicatorBase> |
Nu wil ik als ConverterParameter de Format Property van mijn UserControl meegeven. Maar als ik die probeer te binden op dezelfde manier als de Text zelf dan krijg ik de foutmelding dat dat niet kan omdat ConverterParameter geen DependencyProperty is. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn Format property mee gegeven word? De Format Property veranderd in princiepe nooit dus het hoeft niet geupdate te worden als die wijzigt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”