Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#/WPF]Een ConverterParameter binden

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik ben bezig een wpf applicatie aan het maken en nu heb ik een IndicatorControl gemaakt. Deze bevat onder andere een TextBlock waar ik een waarde wil tonen. Deze waarde moet geformatteerd worden en daarom zet ik bij mijn binding een Converter erbij. Deze converter gebruikt de parameter die hij mee krijgt als formatstring.

Mijn usercontrol ( Erft van mijn custom IndicatorBase die weer van UserControl erft ) heeft een DependencyProperty genaamd Format en Value

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<local:IndicatorBase x:Class="MyNameSpace.IndicatorControl"
    xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
    xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
    xmlns:local="clr-namespace:MyNameSpace"
    xmlns:sys="clr-namespace:System;assembly=mscorlib"
    x:Name="myControl">
    <Grid>
        <Grid.Resources>
            <local:FormattingConverter x:Key="formatter"/>
        </Grid.Resources>
        <Grid.ColumnDefinitions>
            <ColumnDefinition />
            <ColumnDefinition />
        </Grid.ColumnDefinitions>
        <TextBlock Grid.Column="0" Text="{Binding ElementName=myControl, Path=Value, Converter={StaticResource formatter}, ConverterParameter={???}}" />
    </Grid>
</local:IndicatorBase>

Nu wil ik als ConverterParameter de Format Property van mijn UserControl meegeven. Maar als ik die probeer te binden op dezelfde manier als de Text zelf dan krijg ik de foutmelding dat dat niet kan omdat ConverterParameter geen DependencyProperty is. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn Format property mee gegeven word? De Format Property veranderd in princiepe nooit dus het hoeft niet geupdate te worden als die wijzigt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Niemand hier die wat ervaring heeft met WPF?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Er een DependencyProperty van maken?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Waarvan? Van ConverterParameter bedoel je? Dat kan niet want het is een standaard markup extension uit het framework. Je kan met Converter een ValueConverter aangeven en een van de Parameters kan je vullen door de ConverterParameter te setten.

Mijn Format property is wel een DependencyProperty alhoewel dat eigenlijk niet perse nodig was geweest.