upgrade: ondersteuning agp/ddr1

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:26

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Aangezien ik nog een vrij recente agp kaart heb (namelijk een ati 1950 GT), wil ik toch nog even op het agp platform blijven. Nu vraag ik me af, als ik daar een (tweedehands) mobo+cpu haal, ga ik dan echt verschil merken tov de athlon 3200+ die ik nu heb?

Snel zoeken leert me dat iig 939 moederborden nog wel agp hebben, maar vind je die ook voor Athlon X2, of Core duo's?

Bovendien zou ik ook graag zien dat ik mijn DDR1 geheugen niet hoef te vervangen.

Is dit allemaal wel mogelijk?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Core Duo heeft voor zover ik weet skt775. Van AMD weet ik het even niet.
Maar je kan toch gewoon zoeken naar procs met skt939?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
er zijn socket 939 X2's (tem 4200 als ik het goed heb) en die werken prima met DDR1
Imho is nu nog upgraden naar een agp platform niet zo verstandig: de snelheidswinst zal relatief gering zijn. Wellicht geef je beter wat extra uit om een deftige upgrade te doen.
Je huidige grafisch kaart (en de rest van de pc?) kan je misschien 2e hands van de hand doen?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
vind via marktplaats iig een 2e hands 939 setje (inc athlon 4000+), zou ik daar veel verschil van merken?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Door dit topic keek ik nog eens naar de geheugenprijzen en ik viel bijna van mijn stoel!! 12 euro voor een gigabyte ddr2 en 29 voor een giga ddr1. Dit betekent dat je je ddr1 kan verkopen voor pakweg 20 euro/gigabyte en dat je dan 2 gigabyte koopt voor 24 euro(wooow 8)7 )

http://www.perfect-system...ngston-valueram-cl50.html

Een jaar geleden was dit 95 euro voor hetzelfde geheugen...

[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 29-11-2007 15:42 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nieuws: ASRock komt met Phenom-bord met agp en pci express komt in de buurt?

En Asrock heeft nog wel meer van dat soort moederborden, speciaal gericht op mensen in jouw situatie. Dus met een combinatie van oude en nieuwe standaarden op één bord, waardoor je niet in één keer alles moet upgraden. Kijk eens rond bij Asrock dus :)

Moederborden met S775 (core 2 duo) of AM2 (X2) die nog AGP 8x ondersteunen in de PW:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=13&y=3

Maar dat had je natuurlijk opzich ook best zelf even uit kunnen zoeken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 29-11-2007 15:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Als je nu een socket 939 moederbord hebt kan je ervoor kiezen om alleen je processor te upgraden naar een 4200+ .
Of eventueel een opteron als je niet vies bent van overklokken.

Als je nu geen socket 939 hebt dan kan je alleen nog overstappen naar socket 775 (Intel) die hebben nog wel moederbordjes met agp en/of ddr1 en daar kunnen als je goed oplet wat je koopt eventueel ook nog wel quadcore's in als het goed is. Zie hier.... Als je dat doet koop dan een moederbord met AGP en PCI-e zodat je later weer een nieuwe generatie videokaart erin kan zetten.

@Orion84 sinds wanneer ondersteunt AM2 ddr1? ;)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, hij wil graag naar X2 of C2D. Liefst met behoud van DDR1, maar dat wordt dus lastig en zoals iemand al zei zijn de geheugenprijzen niet echt schrikbarend hoog ofzo ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Orion84 op 29-11-2007 16:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
had ook niet in de gaten dat ddr2 zo goedkoop was :D

wordt waarschijnlijk een asrock bordje, met een athlon x2 6000+

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
hmm, twijvel, twijvel:

als ik ga voor de combinatie Athlon X2 + asrock, ben ik gebonden aan agp
als ik voor pentium core 2 duo ga (bv 6750), heeft asrock ook een board met daarop zowel agp als pci-e.

Tweede keuze is wel 30 euro duurder, maar stel dat ik over twee jaar alsnog een videokaartupgrade moet doen, zit ik zowiezo met het probleem dat ik dan met m'n agp board niets meer kan (neem tenminste aan dat AGP teneinde loopt)

Ik doe er denk ik dus een goede keuze aan om toch voor pentium te gaan?

Verwijderd

Of je wacht even op het bord dat Orion84 liet zien....

En als je niet wil wachten dan moet je nu inderdaad voor Intel gaan :).

Verwijderd

Mijn 2e pc heeft een core2duo op een asrock conre865pe; werkt perfect met ddr1 en agp :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:46:
Of je wacht even op het bord dat Orion84 liet zien....

En als je niet wil wachten dan moet je nu inderdaad voor Intel gaan :).
als ik het zo lees is de phenom een beetje overrated, zowiezo te duur voor mijn smaak

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is toch gewoon een AM2 bord, waar ook X2's op kunnen? Je hoeft er dus niet per se een Phenom in te prikken ;)

Pagina: 1