Toon posts:

VPN > remote desktop, wel lokaal printen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er gaande:

Op het werk hebben we een laptop met daaraan een aangesloten printer. Deze laptop heeft Windows 2000. De laptop zit aangesloten op het internet door middel van WiFi. De laptop maakt een VPN verbinding naar de pc thuis, tot zover werkt alles perfect. Thuis draait een boekhoud programma voor facturering etc.

Nu maak ik dus een VPN naar thuis. ik start remote desktop en kom op het bureaublad van de pc thuis, en ga aan de slag met de boekhouding. Alleen als ik een factuur wil uitprinten kan ik dat alleen thuis laten uitprinten en niet op het werk wat ik wel wil.

heeft iemand ideen hierover hoe ik dit kan realiseren?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij de opties van remote desktop kun je de 'lokale bronnen' instellen, zoals speakers, printers etc.
Misschien dat daarmee wat te bereiken is (kan nl. niet uit je psot opmaken wat je zelf al geprobeerd hebt).

Verwijderd

Topicstarter
ik zelf heb aleen geprobeerd om verbinding van de desktop naar de laptop te maken als de vpn aan staat. alleen dit werkt niet.

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Van je verhaal begrijp ik het volgende:
- Desktop (Thuis) heeft Windows XP (neem ik aan).
- Laptop (Werk) heeft Windows 2000.
- Je zet een verbinding op door middel van VPN.
- Je neemt het bureaublad van de PC thuis over met behulp van Remote Desktop (Extern Bureaublad).

Andersom gaat dit sowieso niet, omdat Windows 2000 geen extern bureaublad optie heeft (dan moet je met VNC of iets dergelijks gaan werken).

Het afdrukken van een bestand (wat op de PC thuis is aangemaakt) op de laptop op het werk gaat zoals Iva_Bigone hierboven zei.
Een iets uitgebreidere beschrijving hiervan kan je vinden op http://support.microsoft.com/kb/312135.