Toon posts:

Tempmeter A7V geeft te hoge temp aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een termistortje in elkaar geflanst en op mijn A7V aangesloten. Deze heeft bovenaan het mobo een aansluiting JTPWR. Dit is om de temp van je voeding te monitoren. Via Hardware sensors monitor progje kan je dan de temp aflezen. Ik heb em eerst getest en hij werkt zeer precies. Hij gaf de kamer temp exact aan. Daarna tegen de zijkant van de core geplakt (tís maar een klein dingetje) omgeveer in het midden en uit de wind. Mijn A7V geeft aan 51,5 C, de termistor 41,5. De termistor zit tegen de core aan! Een verschil van 10 C! Dit is door anderen ook al gemeten sommigen zelfs met een termistor onder de heatsink: zie juggernauts A7V site. Ik heb meteen mijn 2 sunons op 7 volt gegooid en het is heerlijk stil hier.

Verwijderd

Dat zou wel verklaren waarom mijn standaard set " asus A7V + AMD Athlon 900Mhz + Chrome ORB" een temperatuur aangeeft van 59 graden!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

En als er een helikopter overvliegt, dan zie je de temperatuur nog verder dalen....door de grote luchtverplaatsing natuurlijk. Moet je wel eerst je dak van je huis slopen.

Verwijderd

Topicstarter
He Megajurk, jij hier??? Nou in jouw geval hoef je weinig te slopen of heb je je kantonnen doos dichtgeplakt van boven...
LOL;)

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
M'n A7v133wordt ook zo warm 59C met tb1000(@1000)+ Chrome Orb, loop al stad en land af voor koelprut ipv lullige padje, terwijl mobo rond de 30C blijft. Ik ben dus niet de enige

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Same here .. ik had hievoor het AOPen AK73 Pro moederbord (KT133) en die gaf bij m'n TBird 1GHz @ 1.1GHz / 1.70V 48C aan (stressed) .. m'n nieuwe Asus A7V133 geeft 58C aan :o ! Is wel met m'n CPU 25MHz hoger maar het voltage is weer 0.2V lager (1.68V) ... klopt iets niet. Volgens mij telt die Asus sensor en automatisch een paar graden bij op als compensatie omdat de sensor niet in de core zit ofzo :? ...

PC Specs

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:56
+1 Behulzaam :P: Hier staat hoe je dat kan oplossen door een dingetje ergens in de bios ofzoiets te veranderen: http://mitglied.tripod.de/Juggernaut/wpcrset/index.htm

Verwijderd

-10 zwaar onbehulpzaam voor de vorige post,
Moet je niet doen krijg je alleen maar problemen mee!!!!! sirieus, instabiliteit enzo.

goed asus probe geeft standaard de cpu temp al 10-12 graden teveel aan, je mobo (a7V)geeft ongeveer de juiste temp weer op 2 graden (plus)na. Deze klopt dus wel alleen hij is niet zo accuraat! het duur efe voordat hij de juiste waarde aangeeft.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:56
Op woensdag 14 februari 2001 15:27 schreef Mutant het volgende:
-10 zwaar onbehulpzaam voor de vorige post,
Moet je niet doen krijg je alleen maar problemen mee!!!!! sirieus, instabiliteit enzo.

goed asus probe geeft standaard de cpu temp al 10-12 graden teveel aan, je mobo (a7V)geeft ongeveer de juiste temp weer op 2 graden (plus)na. Deze klopt dus wel alleen hij is niet zo accuraat! het duur efe voordat hij de juiste waarde aangeeft.
Wat nou problemen? Ik ken niemand die nog een probleem heeft ondervonden. Op jou na dan. Alleen als je een SoundBlaster PCi kaart hebt gaat die kraken ja. Das het enige. En als je kresjess gaat krijgen zet je em toch gewoon terug |:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

TB 900, 47 graden met een coolermaster.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1