Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JAVA] Jtable with while

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen experts,

Zelf ben ik al een paar uur bezig en kom er niet meer uit.

Volgende probleem:

Er staan bestande in de database welke ik er uit wil halen d.m.v. een while.

Database type: MySQL
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
//Stat. sql

try {
           theConn = MyConnection.getConnection();

/***** SELECTEREN producten *****/
           prepstmt = theConn.prepareStatement
                      ("SELECT * FROM producten order by id");
           rs = prepstmt.executeQuery();

while (rs.next()) {

}

} catch (Exception a) {
           a.printStackTrace();
       }

//Stat. table

JTable jTable1 = new JTable();

//....

Een handmatige tabel aanmaken wil wel lukken.

Bedankt iig.

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 29-11-2007 10:59 ]

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 12:42
Wat is nu precies je probleem? Het uitlezen van de resultaten in de while() loop of het aanmaken van een nieuwe JTable instance?
Overigens is het sowieso beter deze twee niet in dezelfde klasse te laten uitvoeren (voor zover je dat van plan was). Het uitlezen van tabellen uit een database en het grafisch presenteren m.b.v. van Swing moet je zoveel mogelijk van elkaar proberen te scheiden.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je dumpt nu een probleem en zegt dat het niet lukt. Ok, dus wat lukt er nu precies niet? Wat had je verwacht dat er had moeten gebeuren en wat gebeurt er nu precies?
Daarnaast verwachten we dat je minstens nog aangeeft wat je zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen en wat daar dan niet mee lukte. Dit laat je nu totaal achterwege.

Zou je aub Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens door willen lezen? Hierin staat uitgelegd welke informatie we willen terugzien in een topicstart.

Daarnaast heb ik je startpost even aangepast met code tags, dat maakt het geheel een stuk beter leesbaar.

Los daarvan zijn er heel wat tutorials die je kunnen uitleggen hoe je je data uit een query kan halen en in je code kan gebruiken. Heb je uberhaupt al naar zo'n tutorial gekenen? Zo ja, wat lukte daar dan niet mee?

Edit: en welkom op GoT natuurlijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 29-11-2007 11:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Je wil denk ik je JTable vullen met de data uit de DB?
Ik zou iig beginnen met het instantiëren van je JTable vóór het SQL-gedeelte, en daarna de tabel vullen zoals het beschreven staat in de manual.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Alles over tables, tableModels, tableCellRenderers, sorteren, filteren, etc: How to use Tables

Roomba E5 te koop