WPA naar WEP werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
2 PC's (1 bedraad, 1 draadloos), PS3 (draadloos) en Nintendo DS zitten in het netwerk. Eerst had ik een WPA beveiliging en werkte alles als een zonnetje. Na aanschaf van de DS moest ik het op WEP zetten (Nintendo toch.... >:) ) en nu werkt de draadloze PC niet meer. PS3 doet het gewoon wel
Ik heb de netwerkverbinding al weggegooid en opnieuw aangesloten, maar het wil maar niet werken. Iemand een idee?

Ps. Als ik meer info moet geven hoor ik het wel

Verwijderd

Wat werkt er niet? Je internet? Post je IP config is. Kan je onderling wel pingen? Ping de website google.nl is.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik neem aan dat je de draadloze pc opnieuw geconfigureerd hebt? Dus niet dat hij nog steeds standaard verbinding maakt (met de oude instellingen). :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 29-11-2007 11:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Coolsnarf
@the crow
Dat heb ik inderdaad gedaan :P.

@Sasjee
Als ik de computer opstart doet soms de verbinding het wel en soms niet. Hij gooit hem (als ie het doet) er na een tijdje weer uit. Hij zegt dan wel dat ie connected is, maar internet en het netwerk zijn niet meer toegankelijk. De PS3 doet het wel gewoon, die kan het netwerk en internet wel betreden en wordt er voor zover ik zie niet uitgegooid.

Het vreemde is dat voorheen met de WPA het wel perfect werkte!

Verwijderd

Ping je andere computers is in je netwerk en voer een ping naar --> ping www.google.nl

• Coolsnarf
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:15:
Ping je andere computers is in je netwerk en voer een ping naar --> ping www.google.nl
Ik heb denk ik een oplossing gevonden. Ik heb de encryptie op 64 gezet ipv 128 en nu lijkt het dat het allemaal werkt (even afwachten of het vanmiddag uit mn werk nog steeds werkt).
een ideetje...kan het zijn dat de wireless kaart in die pc geen 128 aankan(of niet goed)? Maar wel WPA???

Ik heb ook de ping uitgevoerd met www.google.nl. Toen ie nog op 128 stond was er 75% loss (1 keer gedaan). en op 64 ontvangt ie wel alles!
Ik heb dit even in mijn pauze gedaan, dus niet echt heel goed kunnen testen, maar het zag er op het eerste zicht goed uit nu

-edit-
ik kom net thuis en het werkt nog steeds. In eerste instantie deed internet het niet, maar ik denk dat hij even moest "opstarten" want na een paar seconden kon ik wel gewoon op internet.
Zal het dan toch aan de 128 bit encrypte gelegen hebben? kan het zo zijn dat wep 128 bit niet werkt, maar WPA wel???

[ Voor 17% gewijzigd door Coolsnarf op 29-11-2007 17:16 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Coolsnarf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:11:
Ik heb denk ik een oplossing gevonden. Ik heb de encryptie op 64 gezet ipv 128 en nu lijkt het dat het allemaal werkt (even afwachten of het vanmiddag uit mn werk nog steeds werkt).
een ideetje...kan het zijn dat de wireless kaart in die pc geen 128 aankan(of niet goed)? Maar wel WPA???

Ik heb ook de ping uitgevoerd met www.google.nl. Toen ie nog op 128 stond was er 75% loss (1 keer gedaan). en op 64 ontvangt ie wel alles!
Ik heb dit even in mijn pauze gedaan, dus niet echt heel goed kunnen testen, maar het zag er op het eerste zicht goed uit nu

-edit-
ik kom net thuis en het werkt nog steeds. In eerste instantie deed internet het niet, maar ik denk dat hij even moest "opstarten" want na een paar seconden kon ik wel gewoon op internet.
Zal het dan toch aan de 128 bit encrypte gelegen hebben? kan het zo zijn dat wep 128 bit niet werkt, maar WPA wel???
Stom van me! Ik heb dit ook bij de hand gehad. M'n vriendin had EXACT dezelfde situatie en het lag toen ook aan de 128bit encryptie. De Nintendo DS kon beide aan dacht ik, maar de overige netwerkkaarten deden het niet bij 128bit. Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik ben blij dat je er zelf achter gekomen bent. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Coolsnarf
In ieder geval bedankt :). Ik blijf het apart vinden, daar mogen ze wel eens wat aan doen!
Pagina: 1