Toon posts:

[XP] packard bell 9617 herinstalleren met XP*

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Mijn tante had wat problemen met haar computer, deze starte niet meer op. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kwam windows zelf niet in. Ook de hersteloptie van packard bell of windows xp zelf hielpen niet. Ik heb toen besloten om xp er opnieuw op te zetten.
Alles verliep allemaal wel totdat ik drivers van deze computer moest installeren. Hij pakt de originele drivers voor geluid en beeld niet. Hij zegt bij het installeren dat hij de hardware niet herkent en stopt met installeren. Ik ben uren bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar.
Hij zit te zeuren over een sm-buscontroller die niet geinstalleerd is.
Ik heb geprobeerd de juiste drivers voor het moederbord te vinden, siscontroler installeren, maar niets helpt.
Het gaat om een 9617 model packard bell.

Wie kan me weer op weg helpen?
Is er misschien een programma die leest welke hardware er in zit zodat ik de juiste drivers kan zoeken. Ik heb namelijk een vermoeden dat er niet in zit wat er op de buitenkant op staat. (Stikkertje op kast, handleiding en site van pb)

Oh ja, de oude installatie staat nog op de harde schijf in een apart mapje. Kan ik daar de juiste drivers niet ergens vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 09:52 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het is handig om voor een PBELL de originele PBELL CDs te gebruiken inclusief drivers. Heb je die niet meer: bel naar PBELL en ze sturen je ze op (€59).

Indien je toch met een andere Windows wil werken: ik weet niet waar je de drivers gehaald hebt, maar ze staan allemaal netjes op http://www.packardbell.nl (of .be). De SMbuscontroller hoort bij de chipsetdrivers trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:01:
Het is handig om voor een PBELL de originele PBELL CDs te gebruiken inclusief drivers. Heb je die niet meer: bel naar PBELL en ze sturen je ze op (€59).

Indien je toch met een andere Windows wil werken: ik weet niet waar je de drivers gehaald hebt, maar ze staan allemaal netjes op http://www.packardbell.nl (of .be). De SMbuscontroller hoort bij de chipsetdrivers trouwens.
Mijn tante heeft die cd's niet meer. En ik heb die drivers van de pb site allemaal geinstalleerd en hij blijft zeuren over de smbuscontroller. Ik weet dat die bij de chipset horen, maar als ik de bijhorende drivers installeer (volgens de specificaties van pb) dan zegt het installatie programma dat hij de hardware niet herkent.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:47:
Oh ja, de oude installatie staat nog op de harde schijf in een apart mapje. Kan ik daar de juiste drivers niet ergens vinden?
Als je daar de hele inhoud van de C: schijf hebt neergezet misschien wel :)
Kijken of je iets als een map DRV of driver(s) kan vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er vanmiddag heen, ik laat dan wel horen hoe het is gegaan/ hoe het gaat. Nu moet ik weer ff een paar lessen geven.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de oude Windows map er nog staat, kan je in de INF map zoeken naar de bijbehorende drivers. Deze staan daar onder de naam OEMx.inf. De rest van de drivers kunnen dan in de system32\Drivers map staan (.sys en .cat bestanden). Ik geef het een grote kans dat het daarmee zou moeten lukken.

Voor de videokaart ken ik het verhaal dat het niet geschikt is. Mijn laptop heeft ook een ATi kaart, en ik kan niet de Catalyst driver installeren van ATi zelf. Pak ik daarentegen de Omega driver (www.omegadrivers.net) dan werkt het prima. Probeer die eens, wel even op letten dat je de juiste versie hebt die de 9000 support, de laatste doet dat namelijk niet meer (geld voor zowel de Omega driver en de Catalyst van ATi).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:13:
Als de oude Windows map er nog staat, kan je in de INF map zoeken naar de bijbehorende drivers. Deze staan daar onder de naam OEMx.inf. De rest van de drivers kunnen dan in de system32\Drivers map staan (.sys en .cat bestanden). Ik geef het een grote kans dat het daarmee zou moeten lukken.

Voor de videokaart ken ik het verhaal dat het niet geschikt is. Mijn laptop heeft ook een ATi kaart, en ik kan niet de Catalyst driver installeren van ATi zelf. Pak ik daarentegen de Omega driver (www.omegadrivers.net) dan werkt het prima. Probeer die eens, wel even op letten dat je de juiste versie hebt die de 9000 support, de laatste doet dat namelijk niet meer (geld voor zowel de Omega driver en de Catalyst van ATi).
Het probleem met de oude installatie is dat de system32 map in zijn geheel verdwenen is. Ik heb een paar dingen geprobeerd maar ik blijf een probleem hebben met de sm-buscontroller.
De omegadrivers zijn geinstalleerd, maar windows gaf aan dat het deze niet wilde installeren vanwege het ontbreken van een licensie.

Meer ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar gekregen. Er zat een ander moederbord in. Daarna de drivers daarvoor geïnstalleerd en klaar is kees. Lastig die tantes die niet weten wat er in hun computer zit.
Op het moederbord was ook niets te zien, maar via een programma achter het type gekomen.
Pagina: 1