[Excel] Formula-uitkomst in kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel in Excel bezig met het opbouwen van een zogenaamde binomial tree. Ik heb in een cel nu de volgende formule staan:

=MAX(($B$2-L18);EXP(-$B$6*$B$5)*(($F$2*M14)+($F$3*M24)))

Het betreft een maximalisatie tussen twee waarden. Nu wil ik graag dat wanneer de eerste 'vergelijking' (($B$2-L18)) de maximale waarde heeft, deze uitkomst in rood wordt weergegeven en dat wanneer de tweede berekening de maximale waarde heeft, deze (gewoon) zwart blijft.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken? Hoe dien ik bovenstaande formule aan te pakken?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Via omweg lijkt me makkelijk om twee if formules in cellen ernaast te zetten die je dan hide en daar een conditional format op doet. Niet de meest nette oplossing maar werkt meestal wel.

• Jewie
Ok, bedankt voor je reactie. Maar is het niet mogelijk om de formule zelf uit te breiden met een 'IF'-command?

Verwijderd

Ik begreep je formule verkeerd. Volgens mij moet het zo kunnen:
=($B$2-L18)>EXP(-$B$6*$B$5)*(($F$2*M14)+($F$3*M24))
in je conditional format. En dan zet je de format op rode letters.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 11:08 ]

• Jewie
Nu is het me even niet duidelijk.

Ik zet de door jouw aangegeven formule in de 'conditional format', maar wat laat ik in de (reguliere) formule-balk staan? De eigenlijke formule? Dan krijg ik namelijk een FALSE-melding als uitput.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
In de formulebalk laat je gewoon de formule uit je startpost staan.
In het formulevak van cond. format hoort een formule die altijd "TRUE" of "FALSE" als uitkomst heeft.Als de uitkomst true is, wordt de formatering aangepast zoals je wilt (rood bijvoorbeeld). Let er overigens op dat in sommige varianten van excel dat formulevak wat nukken heeft, door te pas en te onpas aanhalingstekens toe te voegen. Controleer dus even wat excel ervan gemaakt heeft.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
In de conditional format kun je stellen (voorbeeld cel K13:)
code:
1
=(K13=($B$2-L18))

Effect: Rood
Want als de celwaarde de waarde heeft van de eerste berekeningswijze, dan is dat de grootste geweest, en wil je een rode kleur.

Edit: layout

[ Voor 9% gewijzigd door Bolukan op 29-11-2007 14:43 ]

Pagina: 1