Toon posts:

[XP] Vraag over SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemoggel 8)7

Scenario:

Ik wil Windows XP installeren via een CD(geen orgineel, en nee niet illegaal), maar op die CD zit alleen Windows XP dus niet gebrand met SP2.

Maar nou vroeg ik me af als je SP2 download van de Microsoft website of alle updates daar bij zitten. En heb je er nog wat aan als je SP1 installeert... Of werkt Microsoft dat allemaal netjes bij? Misschien een domme vraag, maarja. :P

Even in het kort. :9 Werkt Microsoft de SP2 download bij als er nieuwe updates bijkomen. Stel dat er vandaag een update is uitgekomen. Kan ik dan over 1/2 dagen de SP2 downloaden waar die update ook bij zit?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik geloof van niet. Windows XP installeren vanaf de CD, per internet SP2 neerhalen. En als het goed is krijg je er dan via Windows Update nog een scheepslading updates erbij :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:49
^^ Klopt. In SP2 zitten wel al alle updates die in SP1 zitten, dus eerst SP1 en dan SP2 installeren heeft geen nut. Alle updates die na de releasedatum van SP2 uitkwamen zitten niet in SP2.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een Service Pack is niets meer dan een samenstelling van de voorheen uitgekomen Windows Updates plus enkele extra tools.

Eerst SP1 installeren en vervolgens SP2 daar overheen installeren heeft totaal geen nut.

Echter, de meest recente updates (als in: de updates die ná het uitkomen van SP2 beschikbaar zijn gesteld) zijn níet toegevoegd aan de verkrijgbare versie van SP2.

Je moet dus SP2 installeren, waarna je Windows Update draait om de nieuwste losse updates te installeren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is niet zo lastig om erachter te komen wat er in SP2 zit; [google=sp2 contents]. Dan zie dus dat de recente updates daar niet bijzitten. Niet zo heel lastig te vinden dus; hierbij het verzoek om Policy: Alle regels die op het forum gelden even door te lezen zodat je meteen een aardige checklist hebt wat te doen voor je een topic start op GoT :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Wat ik wel aanraad is om SP2 te integreren in de installatie cd van XP. Dit zorgt voor een snellere installatie en een (na mijn ervaring) stabielere installatie van XP. Na het installeren bevat je installatie direct al alle updates van SP2, dus je hoeft het niet meer erna pas te installeren. Ook krijg je geen 100-den MB's aan backup bestanden die windows maakt bij het installeren van updates.

Hier staat wel een handleiding: http://www.planet.nl/plan...ontentid=508636/sc=ef8a17
En ik dacht dat het vie nLite ook kon?

[ Voor 15% gewijzigd door potatox op 29-11-2007 08:57 ]

--

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik weet het zeker ;) De link die jij geeft is zelfs enorm omslachtig.

Roomba E5 te koop

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

1. SP2 heeft enkel de updates tot en met wanneer SP2 indertijd uitkwam, dus na SP2 zal je ngo steeds 3 jaar updates moeten inhalen.
2. Slipstreamen is inderdaad je enige mogelijkheid.
3. Binnenkort is er SP3, daar zitten wél alle updates in.
Pagina: 1