Toon posts:

AirPort Express problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Na flink wat dagen proberen lukt het me maar niet om mijn AirPort Express aan de gang de krijgen. Het probleem is dat hij niet connect met mijn huidige draadloze netwerk. Om dit in te stellen moet ik de AX kunnen configureren door deze rechtstreeks met een ethernet kabel aan te sluiten op mijn laptop.

Uiteraard heb ik dit geprobeerd maar dat levert niets op want mijn laptop herkent de ethernet verbinding niet. Heeft iemand een suggestie hoe ik de laptop en de AX met elkaar kan laten praten?

Thanks,
michel

Verwijderd

Wat voor type kabel gebruik je? Een cross of een gewone?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goeie vraag, er staat veel info op maar oa. UTP Patch, is dit correct? Heb je een tip hoe ik dit kan controleren?

Als ik de AX rechtreeks op de router aansluit met de kabel kan ik het internet op via de AirPort echter ziet het configuratie programma hem nog steeds niet.

groeten,
michel

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 19:02 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.cablesplususa.com/images/ethcable03.gif

Maar met een crosslink zou je in principe ook verbinding moeten kunnen krijgen. Je gebruikt Airport Utility dus? In principe zou die je AEBS altijd moeten zien zolang die aanstaat en er een kabel tussen zit. Probeer anders eens een andere poort (of een andere kabel).

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reply.

Ben met mijn AX terug gegaan naar de iCenter waar ik hem gekocht heb om er zeker van te zijn of hij wel naar behoren werkt. Ze hebben hem uitgeprobeerd en alles werkt prima. Ook op een andere laptop die ik geleend had ziet de Adm. Utility de AirPort direct.

Nu werk ik op mijn laptop met Windows XP Home SP2, en heb ik sterk het idee dat mijn Adm Utility geblocked wordt bij het maken van verbinding met de AirPort, kan dit? Zo ja op welke wijze kan ik dit dan oplossen?

dank alvast

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:01:
Nu werk ik op mijn laptop met Windows XP Home SP2, en heb ik sterk het idee dat mijn Adm Utility geblocked wordt bij het maken van verbinding met de AirPort, kan dit? Zo ja op welke wijze kan ik dit dan oplossen?
Je zegt het zelf al: firewall uitzetten dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1