Ik probeer in mijn ubuntu automatisch met login via sshfs mijn server te mounten.
Handmatig werkt dit allemaal perfect, ik log dus in en geef het commando:
sshfs root@192.168.1.2:/home /home/b3rt/server
Geen foutmelding en voila mij server is gemount en ik kan erbij
(geen password, ik werk met een key, dit werkt gewoon)
Nu wil ik dat zodra ik dus inlog dit automatisch gebeurd maar dit wil niet lukken, ik heb het zelfde commando al in mij rc.local gezet maar dit had geen effect.
Ook heb ik geprobeerd om in mijn fstab het gehele mount commando erbij te zetten, ook dit werkt niet, zo dus:
sshfs#root@192.168.1.2:/home /home/b3rt/server fuse rw,nosuid,nodev,max_read=65536,,user=b3rt 0 0
Schijnbaar wordt het wel gemount maar ik kan er met mijn user niet bij, enkel als root.
Hoe kan ik nu dus geheel automatisch zodra ik inlog mijn server mounten zodat ik er met mijn user erbij kan?
Handmatig werkt dit allemaal perfect, ik log dus in en geef het commando:
sshfs root@192.168.1.2:/home /home/b3rt/server
Geen foutmelding en voila mij server is gemount en ik kan erbij
(geen password, ik werk met een key, dit werkt gewoon)
Nu wil ik dat zodra ik dus inlog dit automatisch gebeurd maar dit wil niet lukken, ik heb het zelfde commando al in mij rc.local gezet maar dit had geen effect.
Ook heb ik geprobeerd om in mijn fstab het gehele mount commando erbij te zetten, ook dit werkt niet, zo dus:
sshfs#root@192.168.1.2:/home /home/b3rt/server fuse rw,nosuid,nodev,max_read=65536,,user=b3rt 0 0
Schijnbaar wordt het wel gemount maar ik kan er met mijn user niet bij, enkel als root.
Hoe kan ik nu dus geheel automatisch zodra ik inlog mijn server mounten zodat ik er met mijn user erbij kan?