Toon posts:

BSOD moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

ik zit hier met een systeem dat kuren vertoont vanaf dag 1 :'(

het systeem is als volgt: (eventueel voor meer info dat komt morgen)

AMD Athlon 64 X2 Dual Core CPU 6000+ (3.00GHz) Boxed
Geil 2Gb DDR2 PC800 boxed (2X 1 GB)
moederbord - MSI K9MM-V met AGP slot
Sapphire ATi Radeon X1950GT 256bit 256 MB AGP 8X
520 watt PSU
ACER 1916AW 19"
320Gb HDD SATA 300
en een NEC DVD brandertje.

nu heb ik als volgt de problemen.
hij hangt tijdens spellen zoals FAR CRY, DOOM3, COD4, BIOSHOCK etc.
het spelen gaat een tidjje goed. dan begint het geluid te stotteren, en hangt het beeld. waarna het geluid zich blijft herhalen. dat doet hij een 8 a 9 seconden tot het beeld zwart wordt, en de pc zichzelf reboot. soms reboot hij ook helemaal niet en moet ik handmatig de pc herstarten.

ik heb niet met het systeem gerotzooid ivm overclocken of dergelijke, maar gewoon alles standaard.

wie o wie kan mij hierbij helpen?

Groet, bas

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

er zijn een aantal dingen die dit soort problemen kunnen geven, maar ik zou als ik jouw was gewoon beginnen met het lezen van de hangen en opstartproblemen troubleshooter (het is te laat voor een linkje, gebruik ff de search! :) )

zelf denk ik aan temperatuur of een brakke voeding / brak geheugen, maar uiteraard is dit allemaal in de troubleshooter na te lezen :D

-_-

Verwijderd

Zijn de (stressed) temperaturen van processor, chipset en videokaart in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:19:
Zijn de (stressed) temperaturen van processor, chipset en videokaart in orde?
wat mij opvalt is dat in het bios bij de temperatuur weergave de x aantal rpm toont van de cpu.
draait hij rustig dan leest hij de toeren goed af. maar als de cpufan vollop begint te draaien, dan geeft hij niet meer de RPM weer??????

Verwijderd

Daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten ;) gekke uitlezingen van (vooral) fanspeeds zijn niet ongewoon. Zo draait mijn fan volgens Speedfan regelmatig op zo'n 3 miljoen rpm :Y)