Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Subdomeinen erg traag, schuld bij Wordpress?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al tijden heb ik een viertal weblogs onder mijn beheer, waar ik dagelijks (leuke) posts op maak. De weblogs draaien alleen op elk een subdomein. Dit zijn;
snip

Van de ene op de andere dag, zijn de eerste twee weblogs enorm sloom. De andere twee werken precies zoals ze zouden moeten. Kan iemand hier met een wijzende vinger mij vertellen waar het probleem ligt?

Ik heb alle plugins al eens uitgeschakeld, ik heb de DNS van alle subdomeinen gecontroleerd... Zou het verder echt niet durven zeggen waar het aan ligt.

Eventueel heb ik volledige toegang tot de server, mocht dat nodig zijn. De server draait namelijk ook onder mijn beheer.

Alvast bedankt! :)

edit:
Ik ben inmiddels allerlei dingen aan het uitproberen op het www. deel van het weblog. De andere delen blijven gewoon beschikbaar!

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 13-12-2007 15:33 ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 13:50

Brantje

De post is daar >>

Misschien hoge load?
Heb je de weblogs in 1 database of aparte?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 16:03

Arethusa

Niet die server

Welke Wordpress versie gebruik je? Heeft elk subdomein een aparte wordpress installatie? En gebruik je de Akismet plugin?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Werkt een standaard installatie van wordpress wel? Zonder plugins, standaard thema..
Bij mij werd m'n weblog traag na het installeren van een ander thema.

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je ping reageert snel en telnet naar je poort 80 gaat snel, lijkt me dus geen netwerk issue.

Kijk eens met Wireshark vanaf je PC thuis, dan zie je of er tussendoor al iets terugkomt of dat alle response op zich laat wachten.
Misschien kun je ook tijdelijk proberen om alle sub-domains op dezelfde site uit te laten komen voor de test.

Kort dus.. Ik verdenk je web-server applicatie.

Verwijderd

Topicstarter
Brantje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:50:
Misschien hoge load?
Heb je de weblogs in 1 database of aparte?
Ze hebben elk een eigen database en de load valt wel mee... :)
Arethusa schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:57:
Welke Wordpress versie gebruik je? Heeft elk subdomein een aparte wordpress installatie? En gebruik je de Akismet plugin?
De laatste versie 2.3.1. Elk subdomein heeft inderdaad een apart Wordpress installatie. De Akismet plugin is geïnstalleerd, maar ook zonder die plugin werkt het niet optimaal.
Gamepie56 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:03:
Werkt een standaard installatie van wordpress wel? Zonder plugins, standaard thema..
Bij mij werd m'n weblog traag na het installeren van een ander thema.
Na mijn edit van gisteravond/vanacht ben ik dat dus ook gaan proberen. Een standaard installatie in www. subdomein doet het niet, terwijl een schone installatie in het blogging. subdomein wél werkt!

Zou het dan toch aan de webserver liggen? Waar moet ik aan denken, bijvoorbeeld het domein opnieuw toevoegen aan het pakket of what-so-ever? :)

In ieder geval al enorm bedankt voor het meedenken! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 11:15 . Reden: Wat quotes toegevoegd voor de duidelijkheid ]

Pagina: 1