Toon posts:

Probleem bij E6750 naar 3Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ja ik heb een probleem. Ik ben mijn E6750 aan het overclocken samen met mijn geheugen (4GB Team Xtreem Dark PC6400). Ik wil alles 1:1 houden. Nu had ik mijn fsb verhoogt zodat er 2960 Mhz uit kwam maar het was niet 1:1 dus ik opnieuw doen met 1:1 alleen hier kom ik niet hoger als 2920 Mhz. Als ik hoger ga, gaat mijn beeldscherm niet meer aan en er komt een lange piep, ik vind dit raar want ik had eerder nog de 2960 Mhz bereikt. Ik heb geprobeerd om de vcore te verhogen, zonder succes. geheugen voltages en timings staan al goed. Rara hoe kan dit?

Even een screen hoe het er nu voorstaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img32/1196283923-810.jpg

Hardware:
CPU:E6750
Moederbord: P5N-E SLI, aller nieuwste bios.
Geheugen: 4 GB (4x1) Team Xtreem Dark PC6400

MVG,

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-01 15:22
Probeer eens om de timings van je geheugen losser te zetten. verder kun je proberen om de multipler op bijv. 6 x te zetten en de FSB wat hoger, zodat je weet dat daar het probleem zit.

Het is ook handig om je cooler te vermelden, zodat we weten dat het daar niet aan ligt. En mischien kan je CPU of moederbord het ook gewoon niet aan.

Verwijderd

Probeer eens wat meer dingen manueel in te stellen zoals je geheugentimings. Schakel ook overbodige CPU functies uit. Wat voor koeler gebruik je, zijn de temperaturen nog acceptabel?
Je latjes geheugen hebben wrs 2.1 volt nodig, standaard krijgt deze 1.8...
Je kan beter eerst eens overlock topic doornemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had intussen al de timings losser gezet (5-5-5-15 2t), de NB voltage verhoogt naar 1v 58, de vcore gezet op v1,45 en zonder succes.

Cooler is een Arctic Freezer 7 Pro met aangepaste fan (koelt beter met die fan), op ilde 32 graden @2920 Mhz

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 07:14 ]

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06
Een beeldscherm dat niet meer werkt lijkt mij een niet gelockte PCIe frequentie. Staat die wel 100 gelocked?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

je geheugen heeft promos chippies, wie weet kunnen die het niet meer aan? Probeer eens een devider in te stellen en kijk of je dan wel het gewenste resultaat bereikt. Daarnaast is het wel handig om te weten wat voor hardware je hebt.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb dezelfde proc en hetzelfde geheugen (op Gigabyte P35-DS4 mobo), alleen 2 gieg ipv 4. Mijn cpu draait nu zonder probs op 3.6ghz op 1.41v
Timings geloof ik 5-5-5-16. Zonder extra voltage op de NB.
Probeer je geheugen eens op 2.0v te zetten? (meer is bij mij i.i.g. niet nodig)
Wellicht dat 4 van die latjes moeilijker overclockbaar zijn... Maar 450mhz moeten ze toch kunnen halen lijkt mij...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1