Club3d Theatron DD + Onkyo TX-SR505 Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:45
Hoi,

Ik heb zojuist de Club3d Theatron DD in mijn computer geprikt. Deze zit optisch aangesloten op mijn reciever (Onkyo TX-SR505E). Ik zet mijn opties in Xear 3d op System input 8 (dit raden hun aan voor games) en bij S/PDIF-uitvoer op Dolby Digital Live.
Nou geeft mijn Reciever aan dat hij een PCM signaal krijgt maar dus geen Dolby Digital wat ik zou verwachten. En volgens mij betekend dat PCM signaal dat hij maar stereo signaal krijgt, maar ik meende dat deze geluidskaart surround kon leveren over een optische verbinding. Heb ik iets fout staan? En weten jullie misschien een programma om surround op de pc te testen? Of mis ik misschien een programma, ik heb ooit iets gehoord met A3D ofzoiets. Of zijn de drivers nog niet ver genoeg ontwikkeld?

Als ik mijn xbox 360 aanzet zie ik wel gewoon het dolby digital teken in het display van mijn receiver en met de pc dus alleen PCM. Bij mijn xbox kan ik dan ook schakelen naar Dolby Digital/DD EX/DTS ES en als ik hem op mijn computer zet dan kan ik als enige surroundvormen kiezen uit Neo:6 Music/Cinema en dan Dolby Pro Logic Game/Music/Movie.

M3 '21

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Heb je toevallig Vista? Dan moet je bij apparaatbeheer eerst instellen dat je receiver dts en DD ondersteunt.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 00:34
Rechter muisknop bij speaker icoontje rechts onder in je startbalk, apparaatinstellingen ofzo en daar ergens bij geavanceerd meen ik DD en DTS aan vinken.

Als DD met films enzo wil moet je dat bij programma zelf instellen en evt AC3filter gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Armo op 29-11-2007 02:33 ]

• Arcenon
Ja ik heb windows vista home premium 64-bit, en ik heb dat er al aangevinkt (DTS Audio+ Dolby Digital), alleen mag dit niet baten. En ja ik wil DD met films, en ik wil gewoon die Dolby digital Live voor pc games. Kijk en daar zit mijn probleem, ik gebruik PowerDVD om een originele dvd af te spelen. In PowerDVD kan ik bij audio kiezen uit 6 speakers of SPDIF, als ik voor SPDIF kies dan heb heb ik geen surround terwijl ik daar onder zie staan van AC3 of DTS mixing alleen is dat uitgevlakt al weet ik niet waarom. Als ik voor 6 speakers kies kan ik alleen kiezen voor het neppe surround dus Dobly Pro Logic, NEO:6 en CLMEI-2 en geen effect.

En hoe zou ik die Dolby Digital Live moeten activeren?

Tevens snap ik geen drol van AC3Filter, hij geeft telkens aan het begin als ik het programma opstart dat het niet werkt totdat ik de volgende keer weer mn pc heb opgestart (en dat ik een of andere player opnieuw moet starten) alleen heb ik hem nou al in totaal 10x opnieuw opgestart. Als ik dan bijvoorbeeld een film aan het kijken ben dan zie ik bij het SPDIF tabje het volgende:

Input format: Unknown - 0
User format: PCM24 Dolby Surround 0
Output format: Unknown - 0

Use SPDIF
SPDIF status: No data
SPDIF passthrough for: AC3 DTS
Use AC3 encoder (do not encode stereo PCM)
Check SPDIF sample rate (allow: 48kHz)
Query for SPDIF output support

[ Voor 36% gewijzigd door Arcenon op 03-12-2007 20:09 ]

M3 '21

• Arcenon
Weet iemand wat het probleem is?

M3 '21

Verwijderd

heb je in VISTA bij 'Afspeelapparaten (rechts op luidspreker icoontje in je tray) --> DIGITAL OUTPUT --> VERBETERINGEN --> 'onmiddelijke modus aangevinkt'... kan je niet garanderen dat het werkt maar is het proberen wellicht waard.

laat maar horen of het heeft gewerkt

Greetz Oizor

• Einstein321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-01-2022
Zie site Club3d

Dolby Digital LIVE & DTS Connect in Windows VISTA

As Microsoft have removed DirectSound and EAX from Windows VISTA, Dolby Digital LIVE and DTS Connect is no longer working. To overcome this issue, a new driver for Windows VISTA is under construction. This new driver will include D3DDGX, an emulation program that enables the use of DirextSound and EAX under Windows VISTA.

An updated driver for Theatron DTS is available for download.

Theatron DD is scheduled for Q1 2008

Theatron Agrippa is scheduled for Q1 2008

• Arcenon
Ik had het onderhand ook al gevonden Einstein321, dus nog maar eventjes afwachten voor de nieuwe driver dan maar. En Oizor die onmiddelijke modus kan ik trouwens nergens vinden.

M3 '21

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2025
Ik heb inmiddels een paar mailtjes gestuurd naar Club 3D met de vraag of ze al meer weten over de lauch datum van de nieuwe drivers. Zodra ik wat gehoord heb laat ik het jullie zsm weten

Always happy

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 18:54
Voor de DTS versie van Club3d kan je ook de drivers van de Auzentech Explosion 7.1 pakken, die kaart is exact hetzelfde.

Heb ik zelf ook, werkt als een tierelier!

[ Voor 15% gewijzigd door Charlie932 op 23-02-2008 12:07 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb een Club3D Theatron DTS en ben net over naar Vista. In XP werkte alles altijd meteen prima, en kon ik icm Kazaa Lite Mega (KLM) Codec Pack alles altijd zo kiezen hoe ik wilde (wat allemaal werd gedecodeerd/encodeerd en waarop afgespeeld en als wat en met hoeveel speakers etc). 8)

Ik heb diverse drivers geprobeerd en echt ALLE combinaties van opties in Vista/Drivers, ook met OpenAL en/of Alchemy geinstalleerd, maar na een week gekloot gaf ik het bijna op. |:(

Ik heb nu de bizarre oplossing gevonden! _/-\o_
Ook als je alles digitaal, en slechts via een digitale connectie wilt outputten (optisch/coaxiaal/SPDIF), MOET Vista als default output 'Speakers' hebben staan en NIET Digital Output. Zet die Speakers middels Configure op 5.1 of 7.1 speakers, en in je drivers zet je als input 6 of 8 channels, en vink daar WEL SPDIF aan als output icm DTS Live of Dolby Digital Live, en alles werkt! :+
Pagina: 1