Dag, ik heb , voor mij, een vreemd probleem. OS is Vista x64, Q6600 en 4gb intern, videokaart Radeon HD 2600XT (Spelletjes speel ik niet). Ik heb twee schermen aan de Radeon HD 2600XT. Een van deze schermen gebruik ik voor mijn Hauppauge prv500 tvkaart (twee tuners). Hier zit mijn probleem. Als ik naar een zender kijk en ik wil tegelijk een andere zender opnemen dan schokt het beeld. Sluit ik maar een scherm aan dan kan ik probleemloos opnemen en tegelijkertijd op een andere zender kijken. Met google heb ik al gesurft maar kon helaas geen oplossing vinden. Misschien dat iemand me verder kan helpen. Groet, Jan.
dit ziet er uit als driver related. ik weet alleen niet of het door de ati drivers komt of dat de hauppage kaart drivers problemen veroorzaken. (eventueel in combo met vista dat het allemaal niet echt helemaal soepel loopt). ik zou om te beginnen eens kijken naar je cpu load (wel per core apart kijken!) of dat niet te hard gaat met twee schermen, en daarnaast eens wat verschillende ati drivers proberen. verder kan ik je eigenlijk ook geen nuttig advies geven...
Ik lees bij google dat het een idee is om eens de tv-kaart te bekijken via de primaire output van de VGA kaart. Vraagje hoe kom ik te weten welke van de twee dvi aansluitingen van mijn videokaart Radeon HD 2600XT de primaire output is.
Ik zou even met de instellingen van beide monitors spelen, dit is mij bekend bij mijn x1950 namelijkVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:51:
Dag, ik heb , voor mij, een vreemd probleem. OS is Vista x64, Q6600 en 4gb intern, videokaart Radeon HD 2600XT (Spelletjes speel ik niet). Ik heb twee schermen aan de Radeon HD 2600XT. Een van deze schermen gebruik ik voor mijn Hauppauge prv500 tvkaart (twee tuners). Hier zit mijn probleem. Als ik naar een zender kijk en ik wil tegelijk een andere zender opnemen dan schokt het beeld. Sluit ik maar een scherm aan dan kan ik probleemloos opnemen en tegelijkertijd op een andere zender kijken. Met google heb ik al gesurft maar kon helaas geen oplossing vinden. Misschien dat iemand me verder kan helpen. Groet, Jan.
Met bepaalde drivers/instellingen werkt het wel weer.. ik zou voor iets oudere drivers gaan
Om een of andere reden kiest de videokaart soms 1 scherm, en gooit hij daar al zijn power op, terwijl de ander een refreshrate van 3fps heeft bijvoorbeeld
Dit is heel vervelend als ik een film op heb staan op mijn TV (via hdmi) en tegelijk bezig ben met mijn scherm.
Het is ook vervelend dat het geheel random is , en er niet echt een werkwijze bestaat (naar mijn weten) die dit definitief oplost..
Probeer dingen, trial and error
Ik bouw rare dingen.