Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Hoe ik het gedaan heb is de gehele package gedownload van de drivers. Hierin de losse update gezocht van Windows (wordt als het goed is erbij geleverd), daarna de computer opnieuw opgestart en met behulp van apparaatbeheer het audio-gedeelte opgezocht (die dus een error gaf met een geel vraagtekentje) en deze toen geinstalleerd door 'te laten zoeken naar drivers' en dan een map op te geven..
Hoop dat het een beetje helpt, weet dat het niet geheel perfect is geformuleerd maar zo is het bij mij gelukt, succes!
verder specs:
Q6600 / P5K / 2Gb
Help!
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Verwijderd
Nee. Na SP2 werkte de installatie ineens wel waar hij voorheen meteen vastliep.Gamer schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:20:
Dus je had ook problemen na installatie van SP2 als ik het goed begrijp ?
Edit: Heb ook XP SP2.
Edit #2: De exacte foutmelding is: Install Realtek HD Audio Driver Failure !!
Weinig informatief dus.
[ Voor 19% gewijzigd door Neoptolemos op 29-11-2007 00:02 ]
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
Nieuwe installatie dan maar gedaan, en alles werkt perfect.
windows geinstalleerd, drivers erop van netwerk, sp2 update en dan pas de drivers van dat kaartje.
Deze oplossing werkt voor mij, gewoon de Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio disablen en de Realtek drivers installeren. Als ik echter die Microsoft UUA Bus Driver weer aanzet, gaan de Realtek drivers weer uit. Ik heb toch maar 1 nodig denk ik?
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
Ik heb dat geprobeerd, en ook dat werkte bij mij niet. Vista erop geklapt nu is alles weer oke. Alleen jammer dat schrijfbewerkingen zo traag gaan in Vista.Neoptolemos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:30:
http://www.softwaretipsan...k-legacy-issues-vaio.html
Deze oplossing werkt voor mij, gewoon de Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio disablen en de Realtek drivers installeren. Als ik echter die Microsoft UUA Bus Driver weer aanzet, gaan de Realtek drivers weer uit. Ik heb toch maar 1 nodig denk ik?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Edit: OS was trouwens XP SP2, engelstalig, zonder verdere updates geinstalleerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 07-12-2007 09:08 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem gister gepost, een oplossing was Hotfix downloaden. In microsoft search
Realtek Audio. Bij mij werkt het niet, misschien bij jou wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 11:08 ]
Verwijderd
Gamer schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:48:
Nieuwe installatie, maar het heeft gewerkt ervoor.
Ik krijg enkel een uitroepteken bij de Realtek.
Windows XP SP2
Asus P5K-C
Wat heb ik geprobeerd :
Drivers die op de cd staan en de nieuwe : fout bij installeren van realtek high definition....
Uitschakelen en inschakelen via bios.
Safe mode
Bij apparaatbeheer, proberen de driver te updaten, maar als ik die functie aanklik
gebeurt er niets (dus geen volgend scherm waar je kan kiezen wat te doen).
Dus dit is duidelijk een software probleem, alleen kom ik er niet aan uit
yep, maar mijn probleem is al lang opgelost hoorVerwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:38:
Je zegt dat het heeft gewerkt daarvoor, wat waren je specs toen. Nieuwe installatie windows bedoel je?
[...]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Heb ik ook eens gehad bij een paar borden (weet niet meer welke)Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:04:
Ik heb hetzelfde probleem, heb een ALC888 HD Realtek onboard. Windows pakt de nieuwe driver installatie niet, krijg dezelfde foutmelding die jij hebt. Kan echter het geluid wel horen in bijgeleverd audio control panel van Realtek, alleen in windows niet.
Heb hetzelfde probleem gister gepost, een oplossing was Hotfix downloaden. In microsoft search
Realtek Audio. Bij mij werkt het niet, misschien bij jou wel.
Bij de realtek audio manager ding (dat blauwe scherm) stond ergens een soort hamertje (config-knopje) en daar kon je AC97 nogiets selecteren en toen kwam er wel geluid uit.
edit: dit scherm, http://i9.photobucket.com...111/realtekscreenshot.jpg en dan t kleine knopje bij "analog'' (rechts van de tekst)
[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2007 23:07 ]
Verwijderd
Wat je moet doen is drivers van je geluidkaart installeren nadat je windows hebt geinstalleerd en de updates hebt gedraaid. Dan pakt windows je drivers wel. Als je eerst je drivers installeer en daarna je windows update draait, dan is het op een of andere manier niet compatible, snap er ook niet veel van. Het werkt iig geval nu wel.
Verwijderd
Alvast bedankt