Beste Tweakers,
Bij kennisen van mij kreeg de pc opeens geen internet meer.
Diagnose:
Verbinding is er, ook na verwisselen kabel.
Pc krijgt IP-adres van de dhcp-server van de router.
Pingen -> lukt niet, ook niet na router.
DNS -> krijg wel een naamomzetting van b.v google in IP-adres.
In Router -> mijn pc staat wel bekend bij de router a.d.h.v ip-adres lease aangegeven in de router.
Geprobeert:
1. Met andere pc -> krijg wel internet en alle IP's van de router, werkt dus wel met een andere pc.
2. Deinstalleren/installeren netwerkkaart.
3. flushdns/release/renew met ipconfig.
4. Andere netwerkkaart.
5. Netwerk instellen wizard (van windows xp)
6. Computernaam gewijzigd.
Conclusie: Probleem ligt bij de computer, niet bij de router, aangezien andere pc wel direct internet krijgt.
Ik zit hier eigelijk vast, aangezien ik niet weet wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand tips voor mij?
Als laatste optie kan ik natuurlijk windows opnieuw installeren maar ik zou graag ook een oplossing willen vinden zonder dit laatste hulpmiddel te gebruiken.
Ik kan helaas niks meer uittesten op deze pc aangezien ik 'm nu thuis heb staan maar ik zou toch graag willen weten wat hier aan gedaan kan worden aangezien ik dit vaker heb meegemaakt.
Ik vermoed dat ofwel de windows pc of de router nog een entry in zijn routing table heeft staan of iets in die richting waardoor hij het vertikt om een connectie te maken.
Alvast bedankt! Gegroet Randy.
Bij kennisen van mij kreeg de pc opeens geen internet meer.
Diagnose:
Verbinding is er, ook na verwisselen kabel.
Pc krijgt IP-adres van de dhcp-server van de router.
Pingen -> lukt niet, ook niet na router.
DNS -> krijg wel een naamomzetting van b.v google in IP-adres.
In Router -> mijn pc staat wel bekend bij de router a.d.h.v ip-adres lease aangegeven in de router.
Geprobeert:
1. Met andere pc -> krijg wel internet en alle IP's van de router, werkt dus wel met een andere pc.
2. Deinstalleren/installeren netwerkkaart.
3. flushdns/release/renew met ipconfig.
4. Andere netwerkkaart.
5. Netwerk instellen wizard (van windows xp)
6. Computernaam gewijzigd.
Conclusie: Probleem ligt bij de computer, niet bij de router, aangezien andere pc wel direct internet krijgt.
Ik zit hier eigelijk vast, aangezien ik niet weet wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand tips voor mij?
Als laatste optie kan ik natuurlijk windows opnieuw installeren maar ik zou graag ook een oplossing willen vinden zonder dit laatste hulpmiddel te gebruiken.
Ik kan helaas niks meer uittesten op deze pc aangezien ik 'm nu thuis heb staan maar ik zou toch graag willen weten wat hier aan gedaan kan worden aangezien ik dit vaker heb meegemaakt.
Ik vermoed dat ofwel de windows pc of de router nog een entry in zijn routing table heeft staan of iets in die richting waardoor hij het vertikt om een connectie te maken.
Alvast bedankt! Gegroet Randy.