Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[bug] Firefox en Text size

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op m'n laptop een 15inch tft scherm op 1400x1050, en omdat sommige letters wel erg klein zijn gebruik ik de feature van Firefox om de text grootte aan te passen. Dat gaat over het algemeen prima, maar laat wat steekjes vallen. De dropdown menu's hebben daar onder te lijden, maar ook weer niet allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2vxSh9UnaDZ8rbZLNLU3Hoae/thumb.jpg
click

Windows XP sp2 en Firefox Engels 2.0.0.9

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ligt de bug dan niet in Firefox :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:46:
Ligt de bug dan niet in Firefox :?
Geen idee aangezien andere dropdowns wel goed gaan (tweakers.net, search en bookmarks zijn ok, alleen myreact en faq niet.)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik doel erop aangezien Firefox de teksten met percentages vergroten en dat wellicht door afrondingen de overflow verkeerd rendert :P

Is namelijk niet de eerste keer dat Firefox dingen ineens raar gaat renderen. Op je plaatje is de multi-select (voor de subfora) ook uit z'n verband "geduwd"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Mja maar verklaart dat waarom de meeste dropdowns wel goed gaan dan :? Zo te zien is het niet gerelateerd aan de hoeveelheid items.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

My.Tnet Systeemspecs en My.Tnet Private Storage worden te lang voor de breedte van je dropdown en je vergroot niet de dropdown lijst, maar alleen de tekst. Afhankelijk van hoe de site is opgebouwd, wordt de overflow (als het niet meer op 1 regel past, hoe wordt de tekst afgebroken) door je browser bepaald. Die fcuk-up die jij zit, komt omdat Firefox perse de regels op de volgende regel laat doorgaan, terwijl daar visueel al 't volgende item staat.

Beetje duidelijk zo?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
offtopic:
Wat zien die letters er akelig groot uit op je screenshot, kijkt dat nou fijn? :X

Kun je niet beter bij de eigenschappen van je monitor de DPI waarde verhogen? Dan vergroot je alles, volgens mij zou dat wel goed moeten gaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 28-11-2007 21:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Kortom ik moet Mozilla maar een bugmelding geven? (als die er al niet is) geen probleem daarmee hoor, het is mij iig duidelijk.

Bedankt voor de uitleg :>
Xander schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:02:
offtopic:
Wat zien die letters er akelig groot uit op je screenshot, kijkt dat nou fijn? :X

Kun je niet beter bij de eigenschappen van je monitor de DPI waarde verhogen? Dan vergroot je alles, volgens mij zou dat wel goed moeten gaan...
Ik zit op een afstandje te werken, dus voor mij wordt het dan te klein (lange armen)
En ik wil niet heel Windows qua lettertype vergroten.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 21:04 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is officieel geen bug. De browser respecteert de standaarden wat betreft de overflow en wij rekenen hier niet op het feit dat je op z'n manier gaat vergroten.

Je kan idd je DPI instellingen wijzigen of kijken naar Opera. Die vergroot procentueel de gehele site ipv alleen de text-size

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tot op zekere hoogte gaat het goed, en als jij dingen gaat lopen opblazen is het niet vreemd dat het er ruk uit gaat zien, elke site met een beetje design zal dat gedrag vertonen.

So, hardly a bug..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Vziw krijgt Firefox 3, net als IE7 en Opera dat al hebben, een 'zoom-mode' waarbij niet alleen de tekst vergroot kan worden maar ook de layout en styling-elementen meeschalen.

Ik schaar me verder bij moto-moi; dit is geen bug maar een UA-kwestie. Qua opmaak en styling is het praktisch onmogelijk om rekening te houden met alle aanpassingen die een gebruiker kan maken via een browser...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.