Toon posts:

DVD-RW wissen en beschrijven gaat niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft. Een dell Vostro 200.
Over het algemeen een goei ding, maar ik kan er dvd-rw's die ik vroeger gebruikte niet meer mee wissen of beschrijven. Ik had vroeger een Medion Pc uit de Aldi met een Pioneer dvd schrijver.

Nu als ik er zo'n schijf insteek om te wissen met Nero (merk Eron) zegt de pc dat geen dvd-rw schijf is. Ik heb al op de site van dell gekeken voor een firmware update, maar die is er blijkbaar niet, toch niet voor dit model.

Ik werk altijd met Nero burnig ROM, misschien moet ik iets anders gebruiken?
Hij kan dus alles lezen maar als ik een dvd-rw wil wissen met nero geeft hij die fout.

Hoe kan ik in godsnaam terug dvd-rw's beschrijven want ik gebruik(te) deze feature dagelijks, het kan toch niet dat een nieuwe pc dit niet kan en ééntje van 4 jaar oud wel!!

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 20:37 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Is deze nieuwe PC voorzien van Vista en de oude voorzien van XP?
Dan kan ik je niet helpen, ik kan ook niet meer branden in Vista en hoop samen met jou op een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar op die nieuwe vostro stond wel vista voorgeinstalleerd, dat heb ik eraf gegooid en xp eropgezet. Beide xp dus.

Bedankt voor je reply, nog iemand suggesties?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

misschien een idee om je oude dvd brander in je nieuwe computer te zetten. Is 5min werk en misschien werkt dan alles wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:41:
misschien een idee om je oude dvd brander in je nieuwe computer te zetten. Is 5min werk en misschien werkt dan alles wel weer.
dat wou ik eerst doen, maar die aansluitingen verschillen en ik beschik niet over de missende kabeltjes

het toestel in de vostro is trouwens een: TSSTcorp CDRWDVD TS-H493B

**upadate**

met alcohol120% kan ik er ook niks van wissen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 20:49 ]

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Hier op Dell XPS420 is het probleem andersom; dvd+rw die het onder xp (ook dell) goed deden kan ik niet wissen. Zou schrijfbeveiligd zijn volgens Nero. Volgens Alcohol is het geen rewritableschijf. Irritant :(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

eisbaer

Zie signature

Had je deze ondertussen wel gelezen? Ik zie er namelijk geen reactie op.
DVD-RW geschreven onder xp werkt niet onder Vista

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

deze schijf is niet herschrijfbaar en kan dus niet worden gewist. voer een nieuwe rewritable schijf in
linkje over dat *@*#*@# daemontools bleek inderdaad *zeer* nuttig. daemontools uninstall en het openstaande Neroscherm (!) formatteerde direct. had overigens issue dat ook cdrw niet werkten, + en - doen het nu weer. die optie 'hide cdr media' kon ik niet vinden; gebruik nu alcohol wel of zet de daemontool-opstartmogelijkheid wel uit. of ik probeer wel een nieuwere versie. thnx voor update!

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

eisbaer

Zie signature

Mooi dan ben ik tenmiste niet de enige die problemen had ;)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Pagina: 1