Beste mensen,
ik ben aan het kijken voor een htpc. Opzich ben ik er wel uit.
Antec New Solution NSK1300
2gb geheugen
gigabyte MA69GM-S2H
Athlon™ X2 BE-2400 Boxed, OPGA, "Brisbane EE
500 gb harddisk.
De gigabyte heeft een hdmi uitgang of vga uitgang waarmee ik hem op mijn samsung le26r51b kan aansluiten.
Nou wil ik hem naast mp3 ook dvd files laten streamen/dvd's afspelen via de ingebouwde dvd-rom speler. Nou lees ik op dit forum dat het niet makkelijk is op de pal resolutie goed weer te geven.
Maar wat is nou het beste.
optie 1 via powerstrip de pal resolutie toevoegen en aansluiten via hdmi/vga.
optie 2 via powerstrip en een convertor hdmi/vga naar scart zien te maken / kopen voor zover mogelijk
Bij optie 1 is dit uberhaupt wel mogelijk zodat de dvd is zijn resolutie zonder scaling te zien is?
Er zijn verschillende dvd aspect ratio's (1.35/1.78/2.35. Moet ik dan ook verschillende resoluties in powerstrip zetten en steeds per dvd gaan bekijken welke dvd welke resolutie nodig heeft.
Is scaling via je de optie overlay van de videokaart dan een betere optie?
Bij optie 2 heb ik via een thread hier gelezen dat het niet zonder risico is als je hem zelf maakt. Heb nog geen kabel gevonden die ik kan kopen die het zelfde doet.
link is Vga to Scart, welk schema is het veiligst ?
Of weet iemand wat ik nog meer kan doen om dit te realiseren?
ik ben aan het kijken voor een htpc. Opzich ben ik er wel uit.
Antec New Solution NSK1300
2gb geheugen
gigabyte MA69GM-S2H
Athlon™ X2 BE-2400 Boxed, OPGA, "Brisbane EE
500 gb harddisk.
De gigabyte heeft een hdmi uitgang of vga uitgang waarmee ik hem op mijn samsung le26r51b kan aansluiten.
Nou wil ik hem naast mp3 ook dvd files laten streamen/dvd's afspelen via de ingebouwde dvd-rom speler. Nou lees ik op dit forum dat het niet makkelijk is op de pal resolutie goed weer te geven.
Maar wat is nou het beste.
optie 1 via powerstrip de pal resolutie toevoegen en aansluiten via hdmi/vga.
optie 2 via powerstrip en een convertor hdmi/vga naar scart zien te maken / kopen voor zover mogelijk
Bij optie 1 is dit uberhaupt wel mogelijk zodat de dvd is zijn resolutie zonder scaling te zien is?
Er zijn verschillende dvd aspect ratio's (1.35/1.78/2.35. Moet ik dan ook verschillende resoluties in powerstrip zetten en steeds per dvd gaan bekijken welke dvd welke resolutie nodig heeft.
Is scaling via je de optie overlay van de videokaart dan een betere optie?
Bij optie 2 heb ik via een thread hier gelezen dat het niet zonder risico is als je hem zelf maakt. Heb nog geen kabel gevonden die ik kan kopen die het zelfde doet.
link is Vga to Scart, welk schema is het veiligst ?
Of weet iemand wat ik nog meer kan doen om dit te realiseren?