OP mijn mobo een intel D845GEBV2 wil ik mijn 400Mhz 2.2. celeron cpu vervangen door een pentium 2.8 met 533 Mhz, echter in mijn BIOS kan ik FSB niet wijzigen omdat dat gedeelte niet toegangkelijk is. Waar kan ik dat wel doen en hoe zodat de 533 Mhz cpu wel kan functioneren.
Het bord zal de FSB zelf herkennen en instellen. Voor zover ik weet klopt het dat je de FSB zelf niet handmatig in kunt stellen met dat bord (als met zoveel Intel borden).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
zou het dan kunnen zijn waarom hij niet opstart dat het cache te groot is van 1 mb, bij intel even gekeken en daar staat onder supported processors cache size 512 kb
Ja, je probeert het nu met een Prescott, het bord ondersteunt alleen de oudere Northwood's. Dus gerede kans dat hij daarom niet opstart.
Northwood's hebben maximaal 512KB L2 cache, dus de 1MB L2 cache Pentium 4 die je daar hebt is een Prescott. Verder verschillen deze cpu's op veel meer vlakken (o.a. 130 vs 90nm). Je kunt ook het Sspec nummer op de cpu eens door de processorfinder op de intel site halen
Pagina: 1