Asus P5N32-E SLI & TakeMS geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Polder1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-04 20:12
Ik wil mijn PC weer eens upgraden en denk aan het volgende:

Asus P5N32-E SLI 680i
Intel Core2Duo E6850 3.0
MSI NX8800GT 660mhz
4096MB DDRII/800 TakeMS CL5 Kit

Dit geheugen werd mij door een collega aangeraden ik kan er alleen weinig over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee, of moet ik voor OCZ of Corsair gaan wat ook meteen € 150,- duurder is.
Ik wil zowieso overstappen op Vista 64-bit en speel regelmatig de nieuwste games zoals:
Crysis
COD4
MOHA
The Orange box.
Doe ik hier goed aan of wordt 't veel drivers zoeken, ik houd ook op mijn huidige systeem de drivers op peil.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft het geheugen, kijk liever op de QVL van je bordje. Asus is notoir berucht als het aankomt op geheugencompatibiliteit, dus koop het liefste iets dat zeker werkt.

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Op de verpakking staat als het goed is ook een grote waarschuwingssticker over het geheugen. Ik kan met zekerheid zeggen dat Kingston HyperX erin gaat, na ervaringen van gisteren.

• Polder1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-04 20:12
Dit TakeMS geheugen staat niet in de QVL, Kingston HyperX (KHX6400D2LLK2) staat er wel bij. Dan ga ik alleen wel weer richting de €250,-, wil namelijk 4g. i.v.m. Vista-64.
Nog andere tips misschien?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, buiten QVL heb je geen houvast (zoals ook in de FAQ van dit subforum wordt uitgelegd). Alle geheugen wat aan de PC6400 specs voldoet *zou* moeten werken, maar Asus borden zijn wat dat betreft uiterst brak en kieskeurig. Als je niet aan de QVL wilt houden had je beter een ander merk moederbord gepakt (maar ook dat staat in de FAQ)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.