Toon posts:

Hoeveel WATT trekt een monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een week of 3 geleden alleen de computer kast naar beneden gehaald omdat daar al een beeldscherm stond.

Ik heb toen de stekker van de 17" proview monitor gewoon in het stopkontakt laten zitten en verder niets gedaan.

Toen ik toennnet naar boven ging voelde de monitor van boven warm aan, hij had dus continue aangestaan ( schijnbaar niet in standby gesprongen omdat de video kabel er gewoon uit getrokken was? ?? )

Nu is mijn vraag, Hoeveel watt trekt een 17" monitor ( uit eind '97 ) die aanstaat , maar wel met zwart beeldscher.
Voor de duidelijkheid, het lampje stond op groen en niet oranje.

Ik wil namelijk wel even weten hoeveel me dit gekost heeft :(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kijk ff op de achterkant, dan weet je het zo.
De mijne trekt een Watt-je of 100...

Verwijderd

Topicstarter
Dat kon ik dus zo 1 2 3 niet vinden. ( vreselijke kut monitor )

Maar trekt hij ook zoveel stroom als het beeldscherm gewoon zwart is, of minder omdat hij minder heldere kleuren hoeft te tonen?

BvD!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

het zal nog wel hard meevallen denk dat ie een watt of 100 vreed (ruim geschat) 100*24=2400 Watt is 2,4 Kw 2,4x21=50.4Kw een KW stroom kost een kwartje ofzo dus een 15 peik ofzo aan stroom valt dus nog wel hard mee denk ik zo. (in de standby denk ik nog wel een keer zo weinig een 10tje ofzo)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
die proview kutdingen (heb er zelf ook een gehad) trekken niet zoveel. ik denk iets van 50 watt voor een 17 inch ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop dus nooit meer Proview!
wat een miskoop zeg!
Destijds op de Beurs in de Rai gekocht bij MP computers uit Den haag!
4 x heen en weer gereden om die monitor op te halen of weg te brengen ( vanuit Amsterdam )
Vreselijke slechte service, en nu is die monitor nog KUT! Veels te vaal beeld en donker.....
En hij trekt maar 72 herz bij 800x600 dus hoger kan ik ook niet!
Nee goedkoop is DUURKOOP heb ik toen gemerkt, terwijl ik juist niet wou bezuinigen op een monitor ( uiteindelijk wel op de kwaliteit en niet op de grote )

• jms
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

ik heb een iiyama pro450 en die gebruikt:
144W in gebruik
10W standby
5W!!! als ie uit staat

Verwijderd

Die iiyama is 19".
Ik heb een 17" piyama uit 97 geloof ik en die verbruikt 110 watt. Maar dat is volgens mij maximaal, zwarte pixels verbruiken volgens mij minder stroom. Die warmte is denk ik van het elektronenkanon wat op temp gehouden moet worden.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

144 WATT voor een Iiyama, da's verd*mme veels te veel :(, misschien een LG monitor kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

JWS?? hoe kan hij nou 5 Watt gebruiken als ie uit staat??

• aatos
die proview 17" van me is een keer ontploft (zelf gerepareerd) en werd op een gegeven moment ook heel donker (ik moest de gamma correction gebruiken in windows anders was het niks) ik heb boga systems in arnhem met het ding opgescheept en er 250 piek voor gevangen (hehe).

mijn eizo 20" trinitron is 140 watt (en dat is ook wel te voelen aan de bovenkant)

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mn 21" panasonic trekt 160 watt en mn 17" ernaast 100 :)

• Mior
  • Laatst online: 07:15
5W!!! als ie uit staat
yeah right..

Verwijderd

Topicstarter
AATOS, ik gebruik ook Gamma correctie als ik spelletjes speel, dit vooral omdat ik boven in huis zit te spelen met het ding en daar is het al behoorlijk licht ( 360 graden raam om mij heen )

Maar zo wie zo is het een gore kut monitor.
spijt spijt spijt.

• aatos
phantom die van mij heeft ook 3 standen: max 140 watt (aan), max 15 watt (enerysave mode 1) en max 8 watt (enerysave mode 2).

dit alles volgens de onscreen help :) (ingebakken help in de moni)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Phantom_ en Thus=> Lees maar eens op de officiele site van Iiyama, daar staat het!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jms
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Gelukkig zijn er mensen die verder kijken dan hun neus lang is :)
Pagina: 1