Ik ben er natuurlijk niet zo blij mee dat mijn processor geluid maakt! Helaas na veel zoekwerk via google en op dit forum ben ik niets tegengekomen over mijn probleem, vandaar dat ik maar eens een gokje waag om het zelf te vragen! Hier komtie:
Ik heb nog niet zo lang geleden (paar weekjes terug) een nieuwe processor gekocht, namenlijk een AMD 4200+ X2. Hiervoor had ik een 3200+. De nieuwe processor doet het wel (twee grafiekjes in taskmanager), alleen als ik games speel op hoge resoluties (1680x1050) dan wil hij wel eens na onbepaalde tijd geluid gaan maken. Soms na 10 minuutjes en soms pas na 30 minuten. Het probleem komt vroeg of laat altijd opduiken. Op lagere resoluties heb ik het tot nu toe niet meegemaakt. Ik ondervind het als een knetterend geluid alsof er een velletje papier tegen de fan gehouden wordt. Ik ben er vrij zeker van dat het aan mijn processor ligt. Het geluid komt namelijk boven in de kast vandaan, rond de processor/voeding. En het probleem ontstond pas nadat ik de processor heb geinstalleerd.
Dingen die ik al heb gedaan:
-gekeken of er niet wat voor de fan stond, wat niet het geval was;
-laatste (officiele) drivers geinstalleerd voor mijn moederbord;
-laatste drivers voor mijn videokaart;
-AMD dual core optimezer geinstalleerd;
-temperaturen gemeten met speedfan en nvidia ntune: zijn niet te warm
-gewoon door wezen gamen: eindigt met een kort blauw scherm en de computer reboot.
Mijn systeem:
Asus A8N SLI deluxe
AMD 4200+ (niet overclocked
8800GTS (2 maandjes oud, draaide stabiel met oude processor)
2GB geheugen
550W voeding (el cheapo en net zo oud als mijn videokaart)
Ik ben benieuwd of iemand hier enig ervaring mee heeft en of dit op te lossen valt, of dat er misschien iets mis is met de processor zelf.
Misschien dat het ook helemaal niet mijn processor dat dit probleem geeft!
Alvast bedankt!
Ik heb nog niet zo lang geleden (paar weekjes terug) een nieuwe processor gekocht, namenlijk een AMD 4200+ X2. Hiervoor had ik een 3200+. De nieuwe processor doet het wel (twee grafiekjes in taskmanager), alleen als ik games speel op hoge resoluties (1680x1050) dan wil hij wel eens na onbepaalde tijd geluid gaan maken. Soms na 10 minuutjes en soms pas na 30 minuten. Het probleem komt vroeg of laat altijd opduiken. Op lagere resoluties heb ik het tot nu toe niet meegemaakt. Ik ondervind het als een knetterend geluid alsof er een velletje papier tegen de fan gehouden wordt. Ik ben er vrij zeker van dat het aan mijn processor ligt. Het geluid komt namelijk boven in de kast vandaan, rond de processor/voeding. En het probleem ontstond pas nadat ik de processor heb geinstalleerd.
Dingen die ik al heb gedaan:
-gekeken of er niet wat voor de fan stond, wat niet het geval was;
-laatste (officiele) drivers geinstalleerd voor mijn moederbord;
-laatste drivers voor mijn videokaart;
-AMD dual core optimezer geinstalleerd;
-temperaturen gemeten met speedfan en nvidia ntune: zijn niet te warm
-gewoon door wezen gamen: eindigt met een kort blauw scherm en de computer reboot.
Mijn systeem:
Asus A8N SLI deluxe
AMD 4200+ (niet overclocked
8800GTS (2 maandjes oud, draaide stabiel met oude processor)
2GB geheugen
550W voeding (el cheapo en net zo oud als mijn videokaart)
Ik ben benieuwd of iemand hier enig ervaring mee heeft en of dit op te lossen valt, of dat er misschien iets mis is met de processor zelf.
Misschien dat het ook helemaal niet mijn processor dat dit probleem geeft!
Alvast bedankt!